A hozzájárulásra elsősorban állami és önkormányzati tulajdonú cégek pályázhatnak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) összesen 1,6 milliárdot fordít a gázüzemű autóbuszok beszerzésének támogatására. A vissza nem térítendő hozzájárulás mértéke szóló kivitelű járművek esetében maximum 18 millió forint, csuklós autóbuszoknál pedig legfeljebb 24 millió forint lehet. A támogatás kizárólag újonnan gyártott, alacsonypadlós autóbuszok vásárlásához igényelhető.
A szakma első pozitív visszhangja a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klasztertől érkezett a hír kapcsán. Az egyesület szerint a támogatásnak köszönhetően 100-150 alternatív üzemanyaggal hajtott autóbuszt vásárolhatnak összesen idén a hazai közlekedési társaságok. Az NFM azonban nem téríti meg teljes mértékben a CNG-vel hajtott autóbuszok árát, mivel az igényelhető összeg elsősorban a hagyományos és gázüzemű autóbuszok közötti árkülönbözetet fedezi. A földgázzal hajtott autóbuszok általában harmadával kerülnek többe egy dízelüzeműhöz képest. Így tehát egy 50 millió forintos szóló kivitelű busz esetében akár 76 millió is lehet a fölgázzal közlekedő jármű vételára.
‘Magyarországon jelenleg körülbelül 50 darab CNG hajtású busz közlekedik, holott a tiszta üzemű járművek forgalomba állításával határozottan a levegőben mérsékelhető az emberi egészségre kritikus hatású szállópor koncentráció, a szmog fejlődéséért felelős nitrogénoxidok mennyisége és még az üvegházhatású gázok kibocsátása is csökkenthető’ – jelentette ki a pályázat kapcsán Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.
A pályázó cégeknek vállalnia kell, hogy a buszok üzembe állítását követő két hónapon belül véglegesen kivon a forgalomból legalább ugyanannyi, elavult járművet. A minisztérium további feltételként írta elő, hogy a vállalatoknak az üzemanyag töltéséhez megfelelő infrastrukturális hátteret kell biztosítania, vagy kialakítania és legalább három évig kell fenntartania.