Mint ismeretes, a tavaly elfogadott, személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény és a vonatkozó uniós rendelet szerint a BKV ez év május elsejétől nem láthat el Budapesten kívüli közszolgáltatási feladatokat. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezért úgy döntött, hogy a Volánbusz kezébe adja az agglomerációs járatok üzemeltetését. A közlekedési vállalatnak azonban nincs meg a megfelelő kapacitása a járatok üzemeltetésre, ezért vált szükségessé egy alvállalkozó bevonása.

A kiírt tender azonban eredménytelenül zárult, ugyanis a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a formai követelményeknek. Egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV nyújtott be pályázatot, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a Volánbuszhoz.

Ebből kifolyólag a Volánbusz nem tudja átvenni a fővárosi vonalak egy részét a BKV-tól május elsején. Az utasok számára azonban várhatóan ez nem okoz nehézséget, ugyanis az uniós rendelkezések lehetővé teszik, hogy ilyen esetben legfeljebb két évre meghosszabbítsák az üzemeltetést. A NFM hamarosan dönt arról, meghosszabbítja-e a vonalak üzemeltetését a BKV-val.

A Volánbusz ugyanakkor továbbra is készül a járatok átvételére, ezt jelzi a folyamatban lévő járműbeszerzési tender. A korábbi elképzelések szerint az alvállalkozó csak addig üzemeltette volna a fővárost az agglomerációs településekkel összekötő viszonylatokat, míg sikerül biztosítania a szükséges számú autóbuszt és sofőrt.

Forrás: MTI