Az áruszállító karosszériája megegyezik az idei genfi autószalonon bemutatott Tourneo Courierrel. Jelentős eltérés tulajdonképpen csak az oldalüvegekben mutatkozik, melyekből a Transit lényegében erősen hiányt szenved. Külsőre további különbség, hogy az első és hátsó lökhárító fényezetlen fekete műanyagból készült. A Ford a frissen bemutatott modellt elsősorban a városi szállítási feladatokat végző vásárlóknak szánja.
Az új Transit Couriert elhúzható tolóajtókkal látták el, az oldalsó lemezben pedig számos rögzítőpontot is kialakítottak a raklapok megfelelő és biztonságos elhelyezésese érdekében. A jármű utasterében úgynevezett ‘mega-center’ konzol található, melyben elég hely akad az A4-es papíroknak és a kisméretű laptopoknak. A vezetőülés alatt további tárolórekesz áll rendelkezésre a szükséges holmiknak, a szélvédő feletti részen ugyancsak számos tárolóhely található.
Az utasteret egy acéllemez választja el a raktértől, mely készülhet hálós, illetve üveges kivitelben is, a megrendelő igényéhez igazítva. A raktérben összecsukható ülések beszerelésére is van lehetőség és opcionálisan akár LED-világítás is kérhető. A csomagtér 2,3 köbméteres, az áruszállító hasznos teherbírása 660 kilogramm.
A Ford a modellhez 75 lóerős (55kW) 1,4 literes, vagy 95 lőerős (55kW) 1,6 literes Duratorq turbódízel motorokat kínál, de akár 100 lóerős (70kW) 1,0 literes EcoBoost erőforrással is rendelhető. A gyártó a típushoz biztosítja a tavaly bemutatott telematikai fejlesztést, a hibridtelefon alapú SYNC rendszeren keresztül üzemeltethető vészhívás-alkalmazást. A haszonjárműben mindemellett sebességszabályozó, hátsó tolatókamera és elektronikus menetstabilizáló is található.