A kelet-spanyolországi Castellón tartományban tevékenykedő Transportes Monfort fuvarozási cég ezúttal cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott Volvo FM-et vásárolt. Az új nyergesvontatóban 13 literes, 460 lóerős motor található, mely 2300 newtonméter maximális forgatónyomtaték leadására képes. A megfelelő sebesség megválasztásához I-Shift váltó áll rendelkezésre. A kamion által felhasznált üzemanyag legalább 75 százaléknyi cseppfolyós földgázból és 25 százaléknyi dízelből tevődik össze. Ez az arány annak megfelelően változhat, hogy éppen milyen feladatot teljesít a teherautó.

Miért olyan vonzó a katalánoknak az LNG? A gyártó tájékoztatása szerint 30-40 százalékkal jobban használja fel a cseppfolyósított földgázt más, hasonló hajtású járművekkel szemben. Ennek köszönhetően az FM üzemanyag megtakarítása 25 százalékkal kedvezőbb lehet a piacon lévő típusoknál. A dízelt a földgázzal kombináló technológia előnye, hogy nagyobb hatótávolságot biztosít a kamionok számára. Éppen ezért az ezt a megoldást használó járművek nem csak regionális, hanem akár hosszú távú fuvarokra is bevethetőek.

A castellóni vállalat jól láthatóan szívesen barátkozik az alternatív hajtású kamionokat kínáló európai gyártókkal. A Transportes Monfortnál februárban éppen a Scania képviselői jártak, akik átadták a szintén LNG-vel üzemelő P 310-es nyergesvontatót. A svédektől rendelt teherautóban  9 literes, 310 lóerős erőforrás dolgozik, mely teljesíti a legszigorúbb EEV-s emissziós normákat. Az új Volvo teherautóval együtt a Transportes Monfort immáron már öt darab ilyen üzemű járművet használ, melyek kiszolgálására saját LNG- és CNG-töltőállomást tart fenn.