Az Oxxo versenykamion csapat a kecskeméti Knorr-Bremse gyár alapkőletételén vett részt. A hivatalos eseményt követően Orbán Viktor a vadonatúj, hófehér MAN versenykamionhoz sétált, majd kellő óvatossággal beszállít a vezetőfülkébe. A miniszterelnök Kiss Norbert és Majoros Benedek versenypilóták társaságában megtekintette a jármű vezetőfülkéjét.

A kormányfő meglepődve fogadta, hogy a magyar csapat tagja egy mindössze 16 éves tinédzser , de nagyon bátornak nevezte Benedeket azért, amiért be ilyen fiatalon be mer ülni egy ekkora „dögbe”. Orbán Viktor a pilóták segítségével beindította a kamiont, majd többször gázt adott, persze csak álló helyzetben. Miután kiszállt a kamionból, még érdeklődött a jármű végsebessége felől, majd gratulált a csapatnak, és sok sikert kívánt a sofőröknek az idei versenyekhez.

Az 5,5 tonnás versenykamionban 13 000 cm3-es, turbófeltöltéses dízelmotor dolgozik. Teljesítménye hőmérséklettől és légnyomástól függően 1300-1500LE közötti, maximális nyomatéka 6000 Nm. 30-ról 160 km/órára kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul fel. Végsebessége a szabályok miatt 160 km/órára korlátozott, a leszabályzót kikapcsolva nagyjából 280-300 km/óra.

Versenykamionba ült Orbán Viktor 1
Versenykamionba ült Orbán Viktor 7


A müncheni központú Knorr-Bremse vállalatcsoport a vasúti és közúti járművek fékrendszereinek vezető gyártója, több mint száz éve élen jár a legkorszerűbb fékrendszerek fejlesztésében, gyártásában és szervizelésében. Az üzletágának termékei között megtalálhatók továbbá az intelligens ajtórendszerek, vezérlőkomponensek, klímaberendezések, ablaktörlők és peronajtók is.

A zöldmezős beruházásban 22 ezer négyzetméter alapterületen felépülő kecskeméti gyár és tesztlabor – amely a tervek szerint az év végére készül el – 111 munkahelyet teremt Bács-Kiskun megye székhelyén. A mintegy ötmilliárd forintos beruházás az EU támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg. A támogatás összege 1,4 milliárd forint volt.