A Scania a jövőben 16 literes, nyolchengeres, 700 lóerős (515 kW) ipari motorokat szállít a TR60-as nehézdömperekbe, melyeket korábban Cummins erőforrásokkal gyártottak. A robusztus kinézetű járművek műszaki felszereltsége korszerűnek mondható, hiszen a TR60-asokban többek között elsőfék-nyomáscsökkentő, tűzoltó rendszer, gyors üzemanyag-betöltés, illetve gyorscsatlakozós kiegészítő akkumulátor is található. A járműveket maximum 55 tonnás egyenetlen terepen történő rakományok szállítására tervezték és 58 kilométer/óra végsebességre képesek.

A Scania már korábban is szállított a Terex számára motorokat a TA250s, TA300s és TA400s csuklós dömperekbe. A 9 és 13 literes erőforrások egyaránt teljesítik az amerikai és az európai szabványokat. A vasárnap véget érő müncheni Bauma haszonjármű kiállításon a Terex TR60-is megtekinthető, melyben már a legújabb, 16 literes Scania motort építették be.

A Terex Corporationt 1925-ben alapították és jelenleg 15 900 alkalmazottat foglalkoztat. Az amerikai gyártó több mint 170 országban van jelen és 50 gyártóegységgel rendelkezik Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában és Ausztráliában. A cég nehézdömpereit elsősorban az építőiparban, a kőfejtésben, a bányászatban, a hajózásban, a szállításban, az energiaiparban és a feldolgozó iparban használják.

Svéd motorokkal készülnek a dömperek 1

A Terex Titan 25 évig a világ legnagyobb nehézdömpere volt

A Terex Titan 25 évig a világ legnagyobb nehézdömpere volt

A Terex 1970-ben elkészítette a világ legnagyobb dömperjét, a Titant, melynek maximális sebessége 48 kilométer/óra volt. A hatalmas dömper 25 évig viselte a kitüntető címet tekintélyes, 320 tonnás teherbírásával. 1998 szeptemberében azonban a Catepillar bemutatta a 797-es óriást, mely 330 tonna rakomány szállítására képes. A Titanból mindössze egy készült, azonban nagy mértékben hozzájárult a gyártó későbbi sikereihez.