A legutóbbi, 2006-os modellfrissítés után végre tisztességesen megújult a Ford Transit. Kényelmes vezetőállás és temérdek érdekes apróság került a 2013-as Év Kisáruszállítójának is megválasztott modellbe.
A legutóbbi, 2006-os modellfrissítés után végre tisztességesen megújult a Ford Transit. Kényelmes vezetőállás és temérdek érdekes apróság került a 2013-as Év Kisáruszállítójának is megválasztott modellbe.
Fotó megosztása:
Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.
Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.
Fotó megosztása:
A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.
A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.
Fotó megosztása:
Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.
Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.
Fotó megosztása:
Futóműve üresen sem kényelmetlen. A Transit Custom nem zörög, nem dobál.
Futóműve üresen sem kényelmetlen. A Transit Custom nem zörög, nem dobál.
Fotó megosztása:
Vékony, függőleges csíkba kellett beletuszkolni a lámpatesteket.
Vékony, függőleges csíkba kellett beletuszkolni a lámpatesteket.
Fotó megosztása:
Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.
Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.
Fotó megosztása:
A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.
A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.
Fotó megosztása:
A tükör alső része a holtteret csökkenti
A tükör alső része a holtteret csökkenti
Fotó megosztása:
A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.
A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.
Fotó megosztása:
Csak a 2,2 literes dízelmotorral kapható.
Csak a 2,2 literes dízelmotorral kapható.
Fotó megosztása:
Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.
Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.
Fotó megosztása:
Tárcsafék lassít hátul is.
Tárcsafék lassít hátul is.
Fotó megosztása:
Szöveges ábrák segítenek eligazodni a nyitogatósdiban.
Szöveges ábrák segítenek eligazodni a nyitogatósdiban.
Fotó megosztása:
Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.
Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.
Fotó megosztása:
Könnyen értelmezhető felirat a kitámasztón.
Könnyen értelmezhető felirat a kitámasztón.
Fotó megosztása:
A baloldali jatószárnyat ez a kilincs nyitja
A baloldali jatószárnyat ez a kilincs nyitja
Fotó megosztása:
Ha így rögzítjük, akkor nem kell midnen nyitásnál külön kiakasztani. Az ajtó rögtön nagyra tárul.
Ha így rögzítjük, akkor nem kell midnen nyitásnál külön kiakasztani. Az ajtó rögtön nagyra tárul.
Fotó megosztása:
Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.
Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.
Fotó megosztása:
2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.
2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.
Fotó megosztása:
Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.
Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.
Fotó megosztása:
Lehajtható kartámasz kizárólag a sofőr kiváltsága
Lehajtható kartámasz kizárólag a sofőr kiváltsága
Fotó megosztása:
Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.
Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.
Fotó megosztása:
Végre kényelmes, élhető hely a vezetőállás.
Végre kényelmes, élhető hely a vezetőállás.
Fotó megosztása:
A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.
A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.
Fotó megosztása:
Milliónyi kisebb-nagyobb zsebbel kitömött ajtóbelső.
Milliónyi kisebb-nagyobb zsebbel kitömött ajtóbelső.
Fotó megosztása:
Mindkét ablak és a tükör is elektromos mozgatású.
Mindkét ablak és a tükör is elektromos mozgatású.
Fotó megosztása:
Ez a részlet is teljesen személyautós.
Ez a részlet is teljesen személyautós.
Fotó megosztása:
Emelhető, dönthető, fűthető és nem utolsó sorban kényelmes a vezető ülése.
Emelhető, dönthető, fűthető és nem utolsó sorban kényelmes a vezető ülése.
Fotó megosztása:
Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be - az autó elején is vannak érzékelők - míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.
Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be - az autó elején is vannak érzékelők - míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.
Fotó megosztása:
Télen szinte megfizethetetlen jóság a szélvédőfűtés. Kaparás helyett gombnyomásra tűnik el a jég.
Télen szinte megfizethetetlen jóság a szélvédőfűtés. Kaparás helyett gombnyomásra tűnik el a jég.
Fotó megosztása:
Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.
Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.
Fotó megosztása:
USB-, és jack csatlakozó, a 12 voltos táp mellett
USB-, és jack csatlakozó, a 12 voltos táp mellett
Fotó megosztása:
A Ford-okra jellemző szárnyas Transformer ide is betette az arcát.
A Ford-okra jellemző szárnyas Transformer ide is betette az arcát.
Fotó megosztása:
A klíma manuális.
A klíma manuális.
Fotó megosztása:
A hatfokozatú kéziváltóval nem enhéz takarékosan vezetni.
A hatfokozatú kéziváltóval nem enhéz takarékosan vezetni.
Fotó megosztása:
Rafinált kapcsolokomplexum vezérli a sebesség határolót és a tempomatot.
Rafinált kapcsolokomplexum vezérli a sebesség határolót és a tempomatot.
Fotó megosztása:
Apró, ki tudja mire optimalizált zseb a műszerfal környékén
Apró, ki tudja mire optimalizált zseb a műszerfal környékén
Fotó megosztása:
A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.
A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.
Fotó megosztása:
Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.
Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.
Fotó megosztása:
Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.
Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.
Fotó megosztása:
Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.
Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.
Fotó megosztása:
12 voltos táp a raktér egyik sarkában
12 voltos táp a raktér egyik sarkában
Fotó megosztása:
Soknak és praktikusnak nem mondható, de akadnak rakományrögzítő fület a raktérben
Soknak és praktikusnak nem mondható, de akadnak rakományrögzítő fület a raktérben
Fotó megosztása:
Sárga kapaszkodó a nehezebben mozgó, nyugdíjas rakodóknak
Sárga kapaszkodó a nehezebben mozgó, nyugdíjas rakodóknak
Fotó megosztása:
A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.
A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.
Fotó megosztása:
Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.
Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.
Fotó megosztása: