A fővárosi jelzőlámpák szervizüzemeltetési és fejlesztési szerződése 2013. december 31-én lejár, megkezdődött új üzemeltetési szerződés közbeszerzési kiírásának elkészítése. Mint a Budapesti Közlekedési Központ közölte, az új szerződés keretében az üzemeltetési feladatok ellátásán túl számos fejlesztés is megvalósul majd.
Tarlós István főpolgármester határozott elvárása a BKK felé a zöldhullámok fejlesztése, kiterjesztése a lehető legtöbb útvonalra, a közlemény szerint ez kiemelt cél a fejlesztések során. Ám ez nem az autósokról szól, hanem a közösségi közlekedésről.
A felszíni tömegközlekedés járműveinek közlekedését koordináló FUTÁR rendszer az év folyamán beindul, és már az első ütemben is 30 jelzőlámpás csomópontban biztosít folyamatos haladási lehetőséget a BKK járatainak, 2014 és 2017 között pedig további 100 csomópontban részesítik majd előnyben a tömegközlekedést.
Korábban már áthangolták a nagykörúti villamosok közlekedését irányító lámpákat, hogy a tömegközlekedési járműveket előnyben részesítse a gépjárműforgalommal szemben, mivel előbbin csúcsidőszakban két és félszer annyian utaznak, mint autóval.
Villamosbarát lámpaprogramok kezdik meg működésüket a következő években az 1-es, a 3-as, a 24-es vonalakon, illetve a Budai Fonódó vonalain is.
A 2014 és 2017 között megvalósuló fejlesztések nyomán minden jelzőlámpa közvetlen kapcsolatban lesz a forgalomirányító központtal (jelenleg 106 nincs), így a hibaelhárítás, illetve a forgalmi viszonyok miatti beavatkozások azonnal elvégezhetővé válnak.
A 2014 és 2017 között lezajló fejlesztések után a foglaltságról, illetve a szabad férőhelyek számáról is elektronikus kijelzőkön, úgynevezett változtatható jelzésképű táblákon tájékoztatják majd a gépjárművel érkezőket a Hűvösvölgyi P+R, a KÖKI P+R és a Rákóczi téri mélygarázs környékén.
Forrás: BKK