A Hannoversche Verkehrbetriebe AG, azaz az Üstra 42 darab városi kivitelű Urbinót rendelt a Solaris Bus&Coach-tól. A szerződés értelmében a lengyel gyártónak 26 darab szóló és 16 darab csuklós kivitelű változatot kell leszállítania a következő három évben a német közlekedési társaság részére. A teljes mennyiségből várhatóan még ebben az évben kilenc darab 12 méter hosszú és ugyanennyi 18 méteres csuklós modell érkezik Hannoverbe.
A német közlekedési cégnél már 63 Solaris gyártmányú autóbusz üzemel, melyből tizenegy példány csuklós kivitelű hibrid hajtású változat. A járműveket a családi vállalkozásként működő busz- és villamosgyártó cég, a Poznanhoz közel fekvő bolechowói üzemében gyártja le. Az európai piacon évente több száz autóbuszt értékesítő Solaris Németországban már több mint kétezer alacsonypadlós városi kivitelű példányt adott el.
A frissen vásárolt járművekben úgynevezett kétfunkciós hibrid rendszer található, melynek előnye, hogy a fékezéskor felszabaduló energiát lítiumionos akkumulátorokban tárolja el. Az Urbino 12-ben 44 kilowattos elektromotor, továbbá 220 lóerős (162 kW) erőforrás található. Az akkumulátorok szinte észrevétlenek maradnak az autóbuszban, ugyanis az energia tárolására szolgáló négy eszközt az ülések alatt rejtették el. Az Urbino 18-ban pedig 151 kilowatt teljesítményű villany- és 250 lóerős (180,5 kW) dízelmotor dolgozik. A csuklós és a szóló változat teljes mértékben alacsonypadlós, előbbi 161 (51 ülőhely), utóbbi pedig 104 (25 ülőhely) utas szállítására alkalmas.
A közép-európai gyártó sikerének titka az, hogy idejében felismerte a hibrid hajtásban rejlő potenciált és jelentős összegeket költött az ilyen irányú fejlesztésekre. A Solaris volt továbbá az első cég Európában még 2006-ban, amely a kettős hajtást kombináló autóbuszok sorozatgyártásba kezdett A lengyelek jelenleg a városi autóbuszok terén ötféle hibrid hajtást kínálnak. A közlekedési társaságok általában azért választják előszeretettel ezeket az autóbuszokat, mert 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használnak fel, mint dízelmotoros változatok. Hibridjeik jelenleg nyolc országban: Németországban, Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Litvániában, Norvégiában, Lengyelországban és Svájcban közlekednek.
A 120 éve alapított hannoveri Üstra nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, amit mi sem bizonyít jobban mint, hogy a cég tájékoztatása szerint 1990 óta a környezetbarát közlekedési eszközök vásárlásával sikerült megfelezni az éves széndioxid-kibocsátást úgy, hogy közben a cég járművei 38 millió kilométert tesznek meg évente.