A Volvo FE hibrid 2011-es bemutatása óta összesen 50 példányt értékesítettek belőle Európában. A teherautók fele jelenleg áruszállítóként, másik fele pedig szemétszállítóként teljesít szolgálatot. Ezen a két felhasználási területen a járművek 15-20 százalékos üzemanyag-megtakarítást érhetnek el a gyártó szerint, igaz ennek mértéke nagyban függ az alváztól, továbbá a hajtáslánctól. A kukásautók egy része, melyben az újratölthető akkumulátorokkal működő szeméttömörítőt használnak akár 30 százalékkal kevesebb dízelt használhatnak el a hagyományos üzemű teherautókkal szemben.

A modell bevezetésekor a Volvo két hibrid szakértőt képzett ki, akikhez problémáikkal fordulhattak a gépjárműveket üzemeltető vállalatok. A svéd gyártó szerint kedvező visszajelzéseket kaptak, üzemeltetői oldalról főként a gazdaságosabb üzemanyag  felhasználást, a lakossági részről pedig a teherautók csendesebb üzemét emelték ki lényeges elemként. A rotterdami szemétszállítási vállalat például újabb járművek beszerzését tervezi, persze bíznak abban, hogy a holland kormány továbbra is támogatja a tiszta üzemű kamionok beszerzését.

Csendes kukás 1

A tapasztalatok szerint a jármű akár 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel a dízelüzemű változatokkal szemben

A tapasztalatok szerint a jármű akár 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel a dízelüzemű változatokkal szemben

A teherautókat hét literes 300 vagy 340 lóerős teljesítményű motorokkal lehet rendelni, melyek 1160 vagy 1300 newtonméter maximális forgatónyomaték leadására képesek. A kétféle erőforrást pedig 120 kilowattos elektromos motor egészíti ki és a buszoknál megszokott módon ezek a járművek is lítium-ionos akkumulátorokban tárolják el a fékezéskor felszabaduló energiát. A 26 tonna feletti szállítási feladatokra alkalmas típust jelenleg Észak-Európában, Nagy-Britannában, Franciaországban, Spanyolországban, Németországban és a Benelux-államokban lehet megvásárolni, de hamarosan több európai országra – így hazánkra – is kiterjesztik forgalmazását.