A „globális haszonjármű” gondolatának jegyében született Sprinter jelenleg több ezer variációban készül, melyeket közel százharminc ország piacán értékesít a Daimler, a tengerentúlon például régebben Dodge Sprinter, mostanában pedig Freightliner Sprinter néven. De nem csak sok országban árulják, több régióban gyártják is a Sprintert: természetesen Németországban két helyen, Düsseldorfban és Ludwigsfeldében, emellett az USA-ban, Dél-Karolinában, Argentínában és Kínában. Emellett a korábbi formában tovább készülő Sprinter Classic gyártását most készíti elő a Daimler a GAZ-zal együttműködve, a Nyizsnyij Novgorodban üzemelő GAZ-gyárban.
A könnyebb rakodás és az üzemanyagtakarékosság jegyében az új Sprinter hasmagassága alacsonyabb lesz elődjénél, míg a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről a szegmensben elsőként megjelenő Euro 6-os motorok gondoskodnak majd, melyek AdBlue hozzáadásával működő SCR-rendszer segítségével teljesítik az elvárt emissziós szintet. A négy- és hathengeres dízelmotorok 95 és 190 lóerő közti teljesítményszintekkel lesznek elérhetők, de erős alternatívaként rendelkezésre áll majd egy 1,8 literes, 156 lóerős benzinmotor is, mely akár CNG-vel, azaz sűrített földgázüzemmel is kapható.
A hajtás átviteléről egy hatfokozatú kézi, vagy egy hétfokozatú, automatikus fokozatváltó gondoskodhat, míg a BlueEFFICIENCY PLUS csomag segítségével 6,3 literes átlagig csökkenthető a Sprinter 100 km-re eső üzemanyag-fogyasztása. Emellett a karbantartások között megtehető távolság növelésével is lejjebb szorítható az üzemeltetés költsége, mivel immár 60000 km-enként elegendő lesz meglátogatni valamelyik Mercedes-szervizt.