Június 9-én kalapács alá kerül egy eredeti, jó állapotban lévő tűzpiros angol emeletes. Az aukción a vastag pénztárcával rendelkező látogatók olyan járműre licitálhatnak, mely egyike annak a három példánynak, melyek a kelet-angliai Cinque partjain közlekedtek. Az 1958-ban készül közlekedéstörténeti ritkaságnak számító AEC Regent V kikiáltási ára 12 ezer font (4 millió forint).

A felújított jármű első ránézésre eredeti állapotúnak tűnik, azonban az emelet berendezését nézve rögtön kiderül, hogy a korábbi tulajdonos már kifejezetten 21. századi igények szerint alakította át a belső teret. A busz tetejét levágták, a korábbi borítás helyére pedig laminált padlót fektettek le, melyre kanapékat és foteleket helyeztek el.

A Regent V-ös autóbuszokat az Egyesült Eszközgyártó Vállat (AEC) gyártotta 1954 és 1969 között. A típus a Regent III utódjaként a széria utolsó változata volt. A cég korábban egy padlómotoros emeletes busszal is próbálkozott, azonban végül sohasem került sorozatgyártásba. Az eladásra kínált orrmotoros kocsi különlegessége, hogy a karosszéria nem nyúlik túl a szélvédőn, köszönhetően annak, hogy a tervezők a vezető mellett alakították ki a motorteret. A járművet többnyire AEC-gyártmányú, vagy Gardner 6LW erőforrásokkal gyártották, melyhez vagy szinkronváltót, vagy fél-, illetve teljesen automata változatokat kínáltak az angolok. A motorok teljesítménye – kiviteltől függően – 78-90 lóerő között mozgott.

Eladó a partibusz 1

A busz teteje gyakorlatilag egy jól felszerelt nappali

A busz teteje gyakorlatilag egy jól felszerelt nappali

A típus rendkívül népszerű volt az Egyesült Királyságban, annak ellenére, hogy a jelenleg már a második legnagyobb magyar városnak számító London ebben az időben inkább Routemastereket vásárolt. A jármű alvázát pedig Írországban, Portugáliában, Észak-Afrikában, Iránban és Hongkongban is értékesítették. Érdekes adalék, hogy a kínaiak összesen 210 darab 10 méter hosszú Regent V-öt rendeltek extra széles tengelytávval, míg az angol változatok eredetileg mindössze 9,1 méter hosszúak voltak. Az utolsó AEC Regent V 1969-ben állt forgalomba, a most eladásra kínált példányt 2008-ban nyugdíjazták.