A tervezők az FE-t és az FL-t szabták át, persze csak óvatosan. A városi és elővárosi szállításra szánt típusok új megjelenést kaptak és frissen kifejlesztett erőforrással egészült ki a motorválaszték. A járművek fülkéit fejtámlás, biztonsági öves ülésekkel szerelték, melyeket megerősített rögzítőelemekkel látnak el a jövőben, hogy fokozzák a sofőr biztonságát egy esetleges balesetben.
A korábban alapfelszereltségként kínált elektronikus menetstabilizáló (ESP) továbbra sem került ki az alapárból, ami örvendetes, hiszen az ESP segít a járművezetőnek az úton tartani a teherautót, ha az váratlanul vagy erősen megcsúszik.
A Volvo Trucks 12 tonnás változatot is készített a Volvo FL-ből. Ebben egy négyhengeres, 240 lóerős motor található, melyhez speciálisan optimalizált I-Sync sebességváltót biztosít a gyártó. Az új konstrukció 500 kilogrammal lett könnyebb.
Új motorokkal a környezetvédelemért
A Volvo két új, 8 és 5 literes motort fejlesztett ki a teherautók számára. Előbbi egy hathengeres változat, mely 320, 280 és 250 lőerős teljesítménnyel rendelhető. A kisebb lökettérfogatú pedig egy négyhengeres, mely 240 és 210 lőerős kialakításban áll rendelkezésre. A két új motorhoz többféle sebességváltó választható. A különféle lehetőségek között immár I-Shift sebességváltóval is felszerelhető a Volvo FE.
Új dizájn
A műszaki tartalom mellett a svédek a külső megjelenést se hagyták érintetlenül: az FE és az FL klasszikus vas emblémája új helyre, a szélvédő alá költözött. Az üveg alatti sötét területet elnagyolták és a hűtőrács körüli terület is jókora fekete színezést kapott.