A csongrádi megyeszékhelyre szánt Ikarus Tr187-es trolibusz gyártása márciusban kezdődött a székesfehérvári ipari parkban. A vázszerkezet összehegesztését követően az oldal- és tetőlemezek is helyükre kerültek, valamint beszerelték a belső burkolati elemeket, illetve az üléseket és kapaszkodókat. A járművet a plzeni Škoda-gyárba szállították, hogy felszereljék a szükséges hajtáslánccal és elektromos berendezésekkel. A gyártócsarnok, ahol a busz készült, nem marad üresen, ugyanis már folyamatban van a tizenhárom darabos flotta második példányának gyártása.
A szegedi önkormányzat két évvel ezelőtt tizenhárom darab trolibuszt rendelt a városi tömegközlekedés-fejlesztési projekt részeként, melyhez uniós támogatást is igényelt. A Tisza-parti város a trolibuszokat a tendernyertes Ikarus-Škoda Konzorciumtól rendkívül magas, egyenként 800 ezer eurós (228 millió forintos) áron vásárolta. A megrendeléssel ugyanakkor a város jelentős mértékben támogatja a hazai buszipart és olyan referenciát biztosít a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. számára, melynek köszönhetően akár külföldön is szerencsét hozhat a Szegedre értékesített tizenhárom darabos flotta.
A teljes hosszában alacsonypadlós, csuklós Ikarus-Škoda trolibusz 18,7 méter hosszú és 2,55 méter széles. A légkondicionálóval felszerelt jármű utasterében összesen 37 ülő- és 87 állóhely található. A troli úgynevezett „önjáró üzemre” is képes, ennek köszönhetően szükség esetén akár hét kilométert megtehet a lítiumionos akkumulátorok segítségével felsővezeték nélkül. A jármű formatervét a NABI Sirius tervezője, Tóth János készítette.
Forrás: MTI