Az intézményen belül alakult munkacsoport a klímaváltozás következményeinek enyhítését és az üzemanyag-függőség csökkentését tűzte ki célul. A napokban nyilvánosságra hozott indítvány 2050-re teljesen kiváltaná a tömegközlekedésben használt fosszilis tüzelőanyagokat olyan megújuló energiahordozókkal, mint a földgáz, a biometán vagy az elektromosság. A bizottság elképzelései ugyanakkor egybeesnek az Európai Unió törekvéseivel, igaz annál némileg ambiciózusabbak. A EU ugyanis 2050-re 80-95 százalékkal csökkentené a levegőbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségét az 1990-es szinthez képest.

Az indítvány rávilágít arra, hogy jelenleg a tömegközlekedés legfőbb forrását az olajalapú tüzelőanyagok adják, és radikális lépések nélkül felhasználásuk tovább nőhet a jövőben. A javaslat kidolgozásakor a szakemberek ügyeltek arra, hogy minimalizálják az alternatív üzemanyagokra való átállásával kapcsolatos költségeket. A dokumentum készítői azonban nem csak a tömegközlekedés terén szorgalmazzák a környezetbarát energiahordozó használatát: a munkacsoport ugyanis 2050-re 70 százalékra növelné a bio-, vagy gáznemű üzemanyagok arányát a teherszállításban a hagyományosokéval szemben.

Mindamellett a finnek legalább 40-50 százalékkal csökkentenék a tengeri hajózásban használt fosszilis tüzelőanyagok mennyiségét az alternatív üzemanyagok, leginkább az LNG-segítségével. A javaslat felhívja a figyelmet továbbá arra is, hogy a rendelkezésre álló környezetbarát üzemanyagok eltérő infrastrukturális beruházásokat igényelnek. A dokumentum készítői szerint bár a földgáz, a biogáz felhasználására vonatkozóan már jelentős tapasztalatok állnak rendelkezésre, az elektromos járművek azonban még továbbra is újdonságnak számítanak, ezért további kipróbálást igényelnek Finnországban.