Az új buszokat a VT-Transman, a BKK alvállalkozója vásárolta meg korábban, és június elsejétől 25 szóló és 25 csuklós kivitelű, ulmi gyártású Citarót helyez üzembe Budapesten. A szóló buszok a 8-as, a 11-es, a 91-es, a 111-es, a 291-es, a 22-22A-222-es, a 112-es és a 178-as vonalon szállítják az utasokat. A csuklós buszokkal pedig az átszervezett 7E, 107E és 233E, valamint a 97E járatokon találkozhat az utazóközönség.
 
Az újabb adag jármű forgalomba állításával a BKK egyúttal újraszervezi az alacsonypadlós buszok közlekedését, az átcsoportosítás következtében 37 vonalon az eddiginél több modern autóbusz áll majd az utasok rendelkezésére. A 157 darabos flotta utolsó példányai júliusban érkeznek meg a fővárosba.

A Mercedes-Benz Citarók május elsejével álltak forgalomba, egyebek mellett az 5-ös, a 9-es, a 25-ös és a 105-ös vonalon. A BKK közleménye szerint az eddigi visszajelzések kedvezőek, a járművek üzemzavar nélkül teljesítenek szolgálatot. Az első napokban az ajtók kezelése, valamint a klímaberendezés okozott problémákat a járművezetőknek.

Jelentős fennakadást ugyanakkor a Forgalomirányítási és Utastájékoztatási-Rendszer (FUTÁR) tesztüzeme okozott. A BKK ezért kérte kivitelezőt, hogy a kisebb hibákat (egy-egy megálló elmaradó bemondása) sürgősen javítsa. A megfelelő utastájékoztatás érdekében a szoftverfejlesztők folyamatosan, naponta frissítik a FUTÁR rendszer szoftverét, mely – az összes más busztípushoz hasonlóan – az új Mercedes buszok hangbemondásait, jegykezelőit és kijelzőit is vezérli.