Sovány vigasz lehet a volt Ikarus Egyedi Autóbuszgyár dolgozói által alapított Molitus Kft. számára, hogy a BKV egy évre bérbe vett egy S91-est tőlük. Mint ismeretes, a vállalkozás 2009-ben nyert BKV tenderén, melynek köszönhetően 40 darab midibuszt szállíthattak volna a fővárosba. A típussal anno az Orangeways indult, a végeredményt azonban a harmadik helyezett Vértes Volán megtámadta. 2011-ben a Közbeszerzési Döntőbizottság helyt adott az állami cég beadványának, ezt követően pedig a BKV érvénytelenné nyilvánította a pályázatot, így egyetlen egy új buszt sem gyárthattak Budapestre.
A S91-est az elmúlt években már többször is tesztelte a fővárosi közlekedési vállalat. A jármű bérléséről a kedvező üzemeltetési tapasztalatoknak köszönhetően döntött a BKV. Az égszínkékre átfestett busz a fővárosi cégnek kilométerenként 200 forintba kerül az elkövetkezendő egy évben. A további beszerzések kapcsán megkeresésünkre a BKK azt a tájékoztatást adta, hogy jelenleg folyamatban van a midibuszok cseréjével kapcsolatos közbeszerzési pályázat előkészítése. A kisebb utasforgalmú vonalakon közlekedő járművek szükségre viszont égető szükség van, ezeken ugyanis a BKV továbbra is a közel húszéves Ikarus 405-ösöket közlekedteti.
Korábban a várban tesztelte a BKV a prototípust
Korábban a várban tesztelte a BKV a prototípust
Fotó megosztása:
A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak
A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak
Fotó megosztása:
Az autóbuszban már a FUTÁR-hoz szükséges készülék is megtalálható
Az autóbuszban már a FUTÁR-hoz szükséges készülék is megtalálható
Fotó megosztása:
Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált
Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált
Fotó megosztása:
Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést
Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést
Fotó megosztása:
Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert
Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert
Fotó megosztása:
A S91-esben egy Euro 5-ös Mercdes-Benz motor van
A S91-esben egy Euro 5-ös Mercdes-Benz motor van
Fotó megosztása:
A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak
Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált. A kerekesszékkel és babakocsival utazók számára a térdeplőfunkcióval együtt a járművezető által működtethető, mechanikus rámpa segíti a ki- és beszállást. Télen a hagyományos radiátorok mellett az ajtóknál részleges padlófűtés, valamint tetőfűtés biztosítja a komfortos utazást.
A Rába-alvázas autóbuszban 156 lóerős, Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő Mercedes-Benz motor található, mely biodízellel is üzemeltethető. Az utasok biztonságáról többek között egy automata tűzoltó rendszer gondosodik, mely megakadályozza a motortérben keletkező tüzek továbbterjedését. Az S91-esből eddig kilenc darabot gyártottak, ebből öt Norvégiában, hét példány pedig Svédországban állt forgalomba. Az első prototípus jelenleg a gyömrői helyi közlekedésben vesz részt, a második demó kocsi pedig a BKV vonalain teljesít szolgálatot.
Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést
Munkanapokon az Infoparkban közlekedő 203-as busz útvonalán, hétvégén pedig a Gellérthegyen közlekedő 27-es viszonylaton találkozhatunk vele. Későbbiekben pedig várhatóan több belvárosi útvonalon is kipróbálják majd.