A Mityisinszkij Metrovagonmas által gyártott Ev típusú szerelvények 43 év szolgálat után búcsúztak a kelet-nyugati vonaltól, ahol csaknem 2 milliárd kilométert futottak. Az M2-es vonal felújítása és metrók cseréje mintegy 65 milliárd forintból valósult meg. Az utolsó menetrend szerinti szovjet szerelvény április végén közlekedett, de a legújabb Alstom forgalomba állásáig tartalékként rendelkezésre álltak az utolsó orosz vonatok. Mostantól kizárólag az új szerelvények közlekednek a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között, hiszen rövidesen beüzemelik a Siemens biztosítóberendezéseket, amivel a régi vonatok már nem kompatibilisek.

A BKV 110 darab Metropolist vásárolt az Alstomtól az M2-es metróvonalra, valamint további 60-at az átadás előtt álló M4-es metróvonalra. Az M2-es vonal első új metrószerelvénye tavaly szeptemberben állt forgalomba, ezt követően pedig havonta két-három új metrószerelvény váltotta le a koros és jelentős karbantartást igénylő szovjet gyártmányú metrókocsikat. A közel 100 méter hosszú, öt légkondicionált kocsiból álló metrószerelvények üzembe helyezése óta az Alstom által az M2-es vonalra gyártott metrók 750 000 kilométert futottak, és eddig több mint 170 millió fő utas használta a vonatokat.

Az Alstom már megszerezte az új, négy kocsiból álló metrók típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A jövőben automata üzemre is képes 15 darab új metrószerelvény közül hat darabot már leszállított a francia gyártó, amelyek közül már három rendelkezik üzembehelyezési engedéllyel. A fennmaradó kilenc metrószerelvényt az Alstom folyamatosan szállítja és teszteli Budapesten az M4-es metró alagútjában.