Ma forgalomba állt a Kisalföld Volánnál a Csehországból érkezett Irisbus Citelis 12 típusú, földgázzal hajtott autóbusz. Az alacsony károsanyag-kibocsátással közlekedő jármű magyarországi tesztjének megszervezését a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) végezte, melynek tagjai nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy az autóbusz hazai üzemanyag-ellátása zavartalan legyen. Hazánk ugyanis még jelentős lemaradásban van a megfelelő CNG-töltőinfrastruktúra kiépítése terén, mely hátráltatja a gázüzemű hajtás szélesebb körben való elterjedését.
A 12 méter hosszú, teljes mértékben alacsonypadlós, háromajtós autóbusz hajtásáról a 210 lőerős Cursor 8-as hathengeres földgázmotor gondoskodik, mely az érvényben lévő Euro 5-ön túl az EEV környezetvédelmi kibocsátási normáknak is megfelel. Mindamellett a jövő évtől életbe lépő, a korábbiaknál jóval szigorúbb Euro 6-os határértékek teljesítésére is készen áll. A motor működéséhez szükséges – névlegesen 200 baros nyomásra sűrített – földgáz tárolására nyolc darab, összesen 1240 liter térfogatú, rendkívül erős kompozit szerkezetű gáztartály van elhelyezve az autóbusz tetején.
Az Ivecóhoz tartozó, a csehországi Vysoké Mytóban készülő Citelis városi autóbuszcsalád CNG-üzemű tesztbuszát június 12-ig Sopronban próbálhatja ki az utazóközönség, ezt követően pedig Kaposvárott, Pécsett, és Miskolcon vendégeskedik majd. A jármű országos körútját pedig várhatóan Budapesten zárja.
Az Italcamion Kereskedelmi Kft.-hez érkező bemutatóbusz üzemanyag-ellátásáról a BRC töltőtechnológiája gondoskodik, amelyet az importőr BR.CAR Kft. bocsát a közlekedési társaságok rendelkezésre a teszt időtartama alatt. Az üzemanyagot pedig az út során a GDF-Suez és a Főgáz-CNG Kft. biztosítja a járműhöz. A roadshow helyszíneiről a fenntartható közlekedés megteremtéséért elkötelezett ÖKO flotta állapodott meg az önkormányzatokkal.
Az új típus 10,5 , 12 és 18 méteres változatokban készül majd, melyekhez a gyártó a 286 lóerős Tector 7, továbbá a 400 lőerős Tector 9 típusú motorokat kínálja. Ugyanakkor a már Iveco márkanév alatt készülő új típus várhatóan a Cursor 8-as földgázmotorral is rendelhető lesz, mely teljesíti az Euro 6-os és az EEV környezetvédelmi kibocsátási normákat. Az Urbanway bemutatásával egy időben jelentette be az olasz haszonjármű-gyártó, hogy felhagy az Irisbus márkanév használatával.