A gyártó elsősorban a jövőre életbe lépő Euro 6-ös környezetvédelmi kibocsátási normák miatt döntött a haszonjármű-kínálat teljeskörű felfrissítése mellett. A műszaki változtatások mellett a franciák a formatervhez is hozzányúltak, ennek eredményeképpen egységes megjelenést kaptak a járművek, melyek jól megkülönböztethetőek a más gyártók gyártmányaival szemben. A típusok kifejlesztése legalább 2 milliárd euróba került a Volvo-csoporthoz tartozó Renault-nak. A tartóssági és minőségi tesztek során a cég 2008 óta legalább 300 járművet tesztelt, melyek együttesen 10 millió kilométert tettek meg.

T-széria

A típuscsalád a közel két évtizeden át gyártott Magnum nyergesvontató helyére szánt két új T-modellel bővült. Az új, hosszú távú fuvarokra tervezett változatoktól azt várják a franciák, hogy méltó utódai lesznek a korábbi sikertípusnak. A gyártó tájékoztatása szerint az új Euro 6-os motoroknak és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően az új nyergesvontató fogyasztása 5 százalékkal lesz alacsonyabb elődjénél.

A középkategória a "D"- megjelölést kapta

A Renault a demó modellekhez a méregzöld színt választotta

A Renault a demó modellekhez a méregzöld színt választotta

A 2,5 méter széles kabinnal szerelt nyergesvontató 11 és 13 literes lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses turbódízel motorral lesz megvásárolható. A megnövelt méretű fülkében új, a Recaro által tervezett vezetőülés található, mely mögé széles, kihúzható ágyat is beépítettek. A kabin kialakításánál a Renault mérnökei ügyeltek arra, hogy menetesítsék a belső teret a felesleges dobogóktól, illetve akadályoktól. Ez egyébként nem újdonság, hiszen anno a Magnum kompakt belső tere is ezzel az elgondolással készült.

Az ambiciózus törekvések eredményeképpen az új erőforrások felhasználásával sikerült elérni, hogy motortér ne legyen magasabb 200 milliméternél, ennek köszönhetően a vezetőfülkében kényelmesen lehet mozogni. Az nyergesvontató az Optidriver automata váltóval, új elektronikus levegőkeringtetési rendszerrel (EACU), valamint egy 1475 literes gázolajtartállyal készül.

Nagyteherbírású földmunkások

Az építőipari járművek terén a Renault a C és a K szériát kínálja. Előbbi kétféle kabinszélességgel, utóbbi pedig többféle hajtásképlettel készül. A földtömegek megmozgatására tervezett C-széria teherautói az első tengelyeknél használt hidraulikus vonatási rendszerrel, az Optitrackkel vannak felszerelve. Ezzel szemben a K-széria változatai akár összkerék-hajtással is rendelhetőek. A C-széria hasznos teherbírása 8×4 hajtásképletű változat esetében 22,8 tonna, míg a K-széria változatainak összsúlya 50 tonna felett van, össztömegük pedig 120 tonna.

Áruszállító járművek

A középkategóriás áruszállító járművek megtervezésénél a Renault mérnökei ügyeltek arra, hogy felhasználják a korábbi típusok, így például a Midlummal szerezett tapasztalatokat, melynek köszönhetően meghagyták a már jól bevált megoldásokat. A D-szériás áruszállító járművek között egyelőre három modell: 10-18 tonnás, 16 – 26 tonnás és egy 18-26 tonnás áll rendelkezésre. Ezek hamarosan kiegészülnek a 3,5 – 7,5 teherbírású változattal is.

Új Renault kukás suhan el a Széchenyi-fürdő előtt

Új Renault kukás suhan el a Széchenyi-fürdő előtt

A modellekhez választható erőforrások között 5 literes, négyhengeres változat, valamint egy 8 literes, hathengeres közvetlen befecskendezésű turbódízel motor található meg. A megfelelő tüzelőanyag-felhasználás érdekében a Renault az Optifuel programot kínálja, mely egy értékelőszoftver segítségével segíti a gazdaságos működést.

Az új haszongépjármű-kínálat bevezetésével egy időben a franciák bővítik a viszonteladók és a szervizek számát annak érdekében, hogy nagyobb lefedettséget biztosítanak a vásárlók számára a Renault hagyományos piacain. Az új modellek bevezetése folyamatos lesz, az első példányok várhatóan ősszel kerülnek a márkakereskedésekbe.