A gyártó elsősorban a jövőre életbe lépő Euro 6-ös környezetvédelmi kibocsátási normák miatt döntött a haszonjármű-kínálat teljeskörű felfrissítése mellett. A műszaki változtatások mellett a franciák a formatervhez is hozzányúltak, ennek eredményeképpen egységes megjelenést kaptak a járművek, melyek jól megkülönböztethetőek a más gyártók gyártmányaival szemben. A típusok kifejlesztése legalább 2 milliárd euróba került a Volvo-csoporthoz tartozó Renault-nak. A tartóssági és minőségi tesztek során a cég 2008 óta legalább 300 járművet tesztelt, melyek együttesen 10 millió kilométert tettek meg.
T-széria
A típuscsalád a közel két évtizeden át gyártott Magnum nyergesvontató helyére szánt két új T-modellel bővült. Az új, hosszú távú fuvarokra tervezett változatoktól azt várják a franciák, hogy méltó utódai lesznek a korábbi sikertípusnak. A gyártó tájékoztatása szerint az új Euro 6-os motoroknak és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően az új nyergesvontató fogyasztása 5 százalékkal lesz alacsonyabb elődjénél.
Az ambiciózus törekvések eredményeképpen az új erőforrások felhasználásával sikerült elérni, hogy motortér ne legyen magasabb 200 milliméternél, ennek köszönhetően a vezetőfülkében kényelmesen lehet mozogni. Az nyergesvontató az Optidriver automata váltóval, új elektronikus levegőkeringtetési rendszerrel (EACU), valamint egy 1475 literes gázolajtartállyal készül.
Nagyteherbírású földmunkások
Az építőipari járművek terén a Renault a C és a K szériát kínálja. Előbbi kétféle kabinszélességgel, utóbbi pedig többféle hajtásképlettel készül. A földtömegek megmozgatására tervezett C-széria teherautói az első tengelyeknél használt hidraulikus vonatási rendszerrel, az Optitrackkel vannak felszerelve. Ezzel szemben a K-széria változatai akár összkerék-hajtással is rendelhetőek. A C-széria hasznos teherbírása 8×4 hajtásképletű változat esetében 22,8 tonna, míg a K-széria változatainak összsúlya 50 tonna felett van, össztömegük pedig 120 tonna.
Áruszállító járművek
A középkategóriás áruszállító járművek megtervezésénél a Renault mérnökei ügyeltek arra, hogy felhasználják a korábbi típusok, így például a Midlummal szerezett tapasztalatokat, melynek köszönhetően meghagyták a már jól bevált megoldásokat. A D-szériás áruszállító járművek között egyelőre három modell: 10-18 tonnás, 16 – 26 tonnás és egy 18-26 tonnás áll rendelkezésre. Ezek hamarosan kiegészülnek a 3,5 – 7,5 teherbírású változattal is.
Az új haszongépjármű-kínálat bevezetésével egy időben a franciák bővítik a viszonteladók és a szervizek számát annak érdekében, hogy nagyobb lefedettséget biztosítanak a vásárlók számára a Renault hagyományos piacain. Az új modellek bevezetése folyamatos lesz, az első példányok várhatóan ősszel kerülnek a márkakereskedésekbe.