Húsz évnél is idősebb trolibuszokat váltanak le majd 2014 őszétől folyamatosan azok az új járművek, amelyeket közbeszerzési eljárás keretében vásárol a BKK. A megvalósításához szükséges forrásokat biztosító uniós támogatási szerződést Tarlós István főpolgármester, Dr. Völner Pál államtitkár és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója 2012 decemberében írta alá.
A jelenlegi pályázati eljárás ajánlati felhívásában megjelölt 62,392 millió euró a most megvásárolandó 24, és a jövőben opcionálisan lehívható 84 darab, azaz összesen 108 járműre vonatkozik. Az aktuális pályázati eljárás részeként később további 84 darab, azonos típusú jármű jövőbeni megvásárlására is lehetősége nyílik a BKK-nak. A fenti, opciós mennyiség lehívásakor lehetőség van a szóló és a csuklós járművek tetszőleges arányú megrendelésére. Budapest ekkora mennyiségben utoljára az 1980-as években vásárolt trolit.
Az új trolibuszok 4 kilométer folyamatos, felsővezeték-nélküli üzemre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak, így esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz, vagy akár járatterelés sem okoz gondot majd a közlekedésében. A 62 fő befogadóképességgel rendelkező szóló és legalább 102 fő befogadóképességgel rendelkező csuklós trolibuszok mindegyike alacsonypadlós kialakítású lesz, így a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők utazása kényelmesebbé válik.
A BKK szerint a tendert úgy írták ki, hogy azon hazai gyártók is indulhatnak, a leendő pályázóknak az elmúlt három évből 15 darabos referenciát kell igazolni, mely jelentheti mind az önjáró képességgel is rendelkező trolibusz elektromos hajtásrendszerének szállítását, vagy a teljes mértékben alacsonypadlós autóbuszok, vagy trolik leszállítását.
A szerződéskötésre 2013 őszén kerülhet sor, amelynek értelmében az új járműflotta első tagjai már 2014 végén megérkezhetnek Budapestre, míg az utolsó járművek 2015 első negyedévében állhatnak forgalomba, amelyeket a BKV Zrt. fog üzemeltetni.