Az olasz gyártó és Oroszország legnagyobb földgázkitermelője szerint az orosz sűrített földgáz piac hatalmas növekedési lehetőségeket rejt magában. A két cég számításai szerint a dízelüzeműről a földgázüzemű erőforrásokra való áttéréssel az orosz szállítmányozási vállalatok jelentősen csökkenthetik üzemanyag-felhasználásukat, valamint a környezet védelme mellett az ország energiabiztonságának megszilárdításához is hozzájárulhatnak.

A Gazprom-csoport a közelmúltban programokat indított a sűrített földgáz használatának népszerűsítésére, emellett folyamatosan együttműködési lehetőségeket keres a legfontosabb stratégiai partnerekkel földgázüzemű járművek fejlesztésére, gyártására és népszerűsítésére. A CNG szélesebb körben való felhasználása egyébként egybevág az orosz kormányzat törekvéseivel, Vlagyimir Putyin és Medvegyev épp az elmúlt hónapban tanácskoztak a sűrített földgázra való áttérés fontosságáról.

A megállapodás értelmében az Iveco és a Gazprom gázüzemű motorokkal hajtott járművek tesztelési és fejlesztési programjait közösen végzi a jövőben. Mindamellett olyan pénzügyi ajánlatokat is kidolgoznak majd, amelyek a CNG-vel hajtott járművek szélesebb körű használatát ösztönzik regionális és nemzeti szinten egyaránt.

A két vállalat emellett a haszonjárművek számára a CNG használatát népszerűsítő kampányokat is indít a jövőben. A Gazprom továbbá a gázüzemű járművel jelenlegi földrajzi elterjedtségéhez igazodva új töltőállomásokat Oroszország területén. A közös projekt részeként az Iveco pedig földgázüzemű járműveket bocsát a Gazprom rendelkezésére egyrészt tesztelésre, másrészt a modellek regionális és nemzetközi kiállításokon való bemutatására.

Az Iveco haszonjárművek túlnyomó része a  3,5 tonnás Natural Power Daily-től a 16 tonnás Eurocargo, illetve a 40 tonnás Stralis modellig már megvásárolható sűrített földgázzal működő motorokkal is. A gázhajtás szélesebb körben való elterjedésért egyrészt növelni kell a járművek hatótávolságát, másrészt bővíteni kell a töltőhálózatot. Ebből a szempontból érthető lépésnek tűnik a két cég együttműködése, melyhez hasonlót nemrég kötött a Volvo és a Shell az LNG-vel hajtott teherautók elterjesztése érdekében.