Forgalomba állt a 25 darab, használtan Svájcból vásárolt, akadálymentes, légkondicionált, környezetkímélő buszflotta első néhány darabja Budapesten. A buszok első napjaikban a 85-ös és a 201E-202E vonalakon teljesítettek szolgálatot, jellemzően a jövőben is a X., XVI., XVII., XIX. kerület vonalain találkozhatnak velük az utasok. 2010 óta több mint 100 használt és 150 vadonatúj alacsonypadlós autóbusz állt forgalomba Budapesten.

A Volvo 7000A típusú városi buszokat a BKK által biztosított beruházási forrásokból a BKV szerezte be és üzemelteti mostantól kezdve. A buszok korábban Genf városában közlekedtek. A 25 alacsonypadlós, csuklós autóbusz futásteljesítménye korukhoz képest alacsony, illetve a korábbi üzemeltető magas színvonalú karbantartási gyakorlatának köszönhetően esztétikai állapotuk kitűnő, néhány éves autóbuszéhoz hasonlítható.

Az autóbuszok kisebb átalakításokon estek át: elektronikus jegykezelőkkel, új kijelzőkkel és a FUTÁR dinamikus utastájékoztató rendszerével látták el őket, valamint új, a fővárosi buszpark megújulását is jelképező égszínkék fényezést kaptak. A beszerzés honosítással együtt számított egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves elavult, magaspadlós buszok vázfelújításának költségével.
 
A BKK és a BKV a nagy számú elöregedett járműre tekintettel a jövőben is indít tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére.