A 2011-ben kifejlesztett elektromos Urbino 8,9 LE rendkívül csendes jármű, melyben megtalálhatóak a Solaris legújabb fejlesztései. A Vossloh Kiepe által gyártott elektromos erőforrás teljesítménye 120 kilowatt.

A villamos hálózatról tölthető 121 kilowattórás akkumulátorok pedig nem csak az elektromos hajtásrendszert, hanem a légkondicionálót, a fűtést, a szervokormányt és az ajtóvezérlést látják el a kellő mennyiségű energiával. Az Urbino légkondicionálóját egy integrált széndioxid hőszivattyúval látták el, mely köszönhetően kellemes atmoszférát teremt az utastérben.

A klagenfurti közlekedési vállalat a járművet az Európai Unió által finanszírozott Cemobil-projekt keretében vásárolta meg. A Solaris elektromos kisbuszt teljesítményét az osztrákok, valamint a gyártó is figyelemmel kíséri a jövőben. Ha beválik a jármű, akkor várhatóan nagyobb flottát vásárol majd Kartintia tartományi fővárosa.

A Solaris Urbino elektromos változata a belvárost a külső kerületekkel összekötő útvonalon, a főpályaudvartól az egyetemi kollégiumig közlekedik. A lengyel gyártó elektromos autóbuszai egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek Európában. A bolechowói üzemben készülő járművekből már három 12 méteres változatot vásároltak németországi cégek, egy demóbuszt pedig a hamburgi repülőtéren tesztelnek.

Elektromos kisbusz uniós forrásból 1

Az első példányt újabbak követhetik, ha az osztrákok elégedettek lesznek a típus teljesítményével

Az első példányt újabbak követhetik, ha az osztrákok elégedettek lesznek a típus teljesítményével

Az első vásárló braunschweigi BVSAG volt, a másik két példány pedig a düsseldorfi Rheinbahn közlekedési vállalathoz került. Érdekesség, hogy az észak-németországi város tömegközlekedését bonyolító BVSAG egy éve 18 darab Tramino típusú villamost rendelt a Solaristól. A 36 méter hosszú, egyedi kialakítású járművek első példánya 2014 első felében érkezik Braunschweigbe.