Az év második felében bemutatkozó modell a válaszfalban kialakított rakodónyílás és a felhajtható első utasülés révén akár szokatlan formájú és terjedelmes tárgyak, akár 3,4 méter hosszú tárgyak szállítására is alkalmas, a hosszú tengelytávú L2-es változatba az oldalsó tolóajtón keresztül is beemelhető egy euro-raklap. A kombi változat hátsó üléseinek ledöntésével pedig különlegesen sík padlójú rakodótér jön létre. 

A Ford mérnökei olyan rakodónyílás-rendszert terveztek, hogy a Transit Connect L2 vezetője csöveket vagy padlódeszkákat is be tudjon pakolni, de a rövid tengelytávolságú L1 változatba is befér egy 3 méteres rakomány. Ehhez a zsanérozott rakodónyílás-ajtóra és egy különleges lehajtható-süllyeszthető rendszerű első utasülés beépítésére volt szükség, a műszerfalat pedig úgy kellett kialakítani, hogy a hosszú tárgyak becsúszhassanak alá.

Az új Ford Connectben mindemellett olyan alakítható ülés található, amelyen a vezető mellett még két utas utazására van lehetőség. A rakodótér alapfelszereltségének részét képezik a derék- és vállmagasságban felszerelt csomagrögzítő pontok, amelyek segítségével könnyebben rögzíthetők és szállíthatók a különféle állványok és rácsszerkezetek. A funkcionalitás érdekében nagy fényerejű LED-raktérvilágítást építettek be a tervezők. A kombi és a duplakabinos áruszállító modellváltozatokban  variálható hátsó üléssor és raktérelválasztó háló található, az L2 kivitel síkba dönthető második és harmadik üléssort kínál.

Akár egy Euro-raklapot is elnyel a raktér

Akár egy Euro-raklapot is elnyel a raktér

Akár egy Euro-raklapot is elnyel a raktér

A vadonatúj Transit Connect áruszállító rakterének teljes kapacitása 2,9  köbméter illetve 3,6 köbméter lehet a beépített válaszfallal, míg anélkül – az első rakodótérrel együtt – 3,7 köbméter az L1 esetében, L2-es változatnál pedig 4,4 köbméter. Az áruszállító maximális teherbírása eléri az 1000 kilogrammot, ami a kategória legjobb értéke. Az új modell várhatóan még 2014 előtt megjelenik a márkakereskedésekben.