A The Telegraphnak adott interjújában Uttam Bose, a Hindustan Motors elnök-vezérigazgatója meglepőt nyilatkozott. Azt mondta, talán sikerrel próbálhatna szerencsét a Hindustan márka az európai autópiacon. Véleményét a BBC Top Gear című hírhedt tévés autós magazinjának eredményére alapozta, mely szerint a világ legjobb taxija az ősöreg konstrukciójú, de Indiában máig igen népszerű Hindustan Ambassador.

„Van igény az Ambassadorra és más Hindustan Motors járművekre is Európában. Bangladesbe és Nigériába már megkezdtük az exporttevékenységet, hamarosan Európába is elindíthatjuk az exportot.”

A Hindustan Ambassador is felkapaszkodhat a Fiat 500 és a Mini keltette európai retróhullámra?

A Winner kisteherautó

A Winner kisteherautó

Az 1955-ös Morris Oxford licensze alapján készülő mai Ambassador természetesen műszakilag nem maradt meg a hatvan évvel ezelőtti színvonalon. 1,5, 1,8 és 2,0 literes motorjai nem a legmodernebbek ugyan a világon, de egy kis felkészítéssel megfeleltethetők az európai emissziós standardoknak. 2010-ben ugyan pont az EU reguláció miatt kellett leállítani az Egyesült Királyságba irányuló, csekély mennyiségű exportot, de egy indiai minősítő intézet tanúsítása szerint a legújabb másfél literes dízel Ambassador-motor már Európában is átmenne a környezetvédelmi teszteken.

A Hindustan fontolgatja más modellek, például a Winner kisteherautó európai exportját is. Az egy-két brosúrával ezelőtti koreai modellek dizájnját idéző Winnernek ugyancsak jó áron kell érkeznie, ha komoly részt szeretne kihasítani magának a könnyű kereskedelmi járművek piacán.