A háromnapos akció keretében Magyarország fő közlekedési útvonalain végeztek közúti ellenőrzéseket, kiemelt figyelmet fordítva a turistabuszok komplex vizsgálatára. A közúti ellenőrök több mint 1400 járművet vizsgáltak meg, amelynek mintegy 30 százaléka autóbusz volt, ennek a fele külföldi. Szabályszegést 34 esetben találtak, egy esetben olyan súlyosat, hogy a járművet a Nemzeti Közlekedési Hatóság kitiltotta a forgalomból

A leggyakoribb probléma a kopott vagy sérült gumiabroncs volt, de találtak az ellenőrök olyan rossz műszaki állapotban lévő autóbuszt is, ahol a jármű két oldalán a tengelytávolságok között 62 milliméter eltérést mértek. Akadt olyan jármű is, amelynek tachográf készüléke hibásan, a tolatólámpa hang- és fényjelzése pedig egyáltalán nem működött, illetve olyan autóbusz is, ahol a csomagtér ajtaja hiányzott, ezt egy oda nem illő lappal helyettesítették.

A NKH Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatala, a fővárosi és megyei kormányhivatalok, illetve a társhatóságok közreműködésével megtartott országos közúti ellenőrzési akció célja a rossz műszaki állapotban lévő autóbuszok arányának visszaszorítása, a közúti közlekedés biztonságának javítása volt. Az Euro-Contrôle-Route az európai közúti közlekedési ellenőrzést végző hatóságokat, felügyeleteket tömörítő szervezet. Magyarország képviseletében a Nemzeti Közlekedési Hatóság csaknem 2,5 éves megfigyelői státusz után, 2008. január 1-je óta teljes jogú tagja az együttműködésnek.