1965-ben, az űrverseny időszakában az amerikai TIME magazin egy óriási számítógép képével a címlapján jelent meg, ezzel a főcímmel: „Valójában a számítógép az űr meghódításának meg nem énekelt hőse”. Emellett tekintélyes memóriája és remek számítási képességei révén a számítógép a társadalom egészét is megváltoztatta. Ugyancsak ebben az évben mutatták be a Volvo F86-os teherautót.
Az F86 nyerges valószínűleg a Volvo történelmének legkedveltebb teherautója volt. Annak ellenére, hogy erős hasonlóságot mutatott elődjével, az L4851-gyel, külseje alatt teljesen megújult. A legnyilvánvalóbb változások közé tartozott a teljesen új motor, valamint az új sebességváltó. Az új motor hengerméretei nem változtak, de immár nagy teljesítményű turbófeltöltést alkalmazott. Az R50 nyolcfokozatú, teljesen szinkronizált sebességváltó továbbá sokkal könnyebbé tette a járművezetők életét.
Az F86 számos alkotóeleme is továbbfejlődött, legfőképpen az új alváztartók, a felfüggesztés, a fékrendszerek, illetve a kormányzási rendszerek. A teherautó gyorsan végigsöpört az egész világon, és a Volvo első világszerte sikeres exporttermékévé vált. Az 1960-as évek közepén az F86-ot bemutatták Nagy-Britanniában, majd hamarosan megkezdődött az F86 skóciai gyártása.
Az F86 sokoldalú volt, és szinte bármilyen szállítási feladathoz hozzá lehetett igazítani, a városi áruterítéstől és a kommunális alkalmazásoktól az építkezési területeken végzett, illetve távolsági fuvarozásig (egy hordozható ágy szolgált arra, hogy az F86 nappali fülkéjét rendkívül hatékony „hálófülkévé” alakítsa). Ehhez a sokoldalúsághoz kiemelkedő megbízhatóság és szinte korlátlan élettartam társult: nem nagy csoda tehát, hogy az F86 még napjainkban is ilyen kedvelt teherautó.
Forrás: Volvo