Az eredeti határidőt egy hónappal meghosszabbítva, október 31-ig várja a pályázatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a gázbuszok beszerzésének támogatására. Az NFM azzal indokolta a döntést, hogy számos kérelem érkezett hozzájuk a határidő kitolására. A halasztás kezdeményezői a pályázat beadása előtt a kötelezően lefolytatandó, feltételes közbeszerzési eljárás időigényességére hivatkoztak. A minisztérium azonban legfeljebb október végéig adhat időt a pályázóknak a szükséges előkészületekhez.

Az NFM összesen 1,6 milliárd forint támogatást kínál a közlekedési társaságok számára új, sűrített földgáz hajtású autóbuszok beszerzéséhez. Az NFM azonban nem téríti meg teljes mértékben a CNG-vel hajtott autóbuszok árát, mivel az igényelhető összeg elsősorban a hagyományos és gázüzemű autóbuszok közötti árkülönbözetet fedezi. A vissza nem térítendő támogatás szóló járművenként legfeljebb 18 millió, csuklós autóbuszonként pedig legfeljebb 24 millió forint lehet. Összehasonlításképp: a földgázzal hajtott autóbuszok általában harmadával kerülnek többe egy dízelüzeműhöz képest. Így tehát egy 50 millió forintos szóló kivitelű busz esetében akár 76 millió is lehet a jármű vételára.

A támogatásnak köszönhetően eddig két vidéki közlekedési vállalat döntött kisebb-nagyobb flottányi gázbusz beszerzésére. A Tisza Volán júniusban jelentette be, hogy 10 darab elővárosi kialakítású járművel bővíti az alternatív üzemanyaggal hajtott autóbuszparkját, a Miskolci Közlekedési Vállalat pedig egy hónappal később írt ki tendert 75 darab CNG-üzemű szóló kivitelű autóbuszra. A tenderkiírás mindamellett 25 csuklós jármű opciós lehívási lehetőségét is tartalmazza.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter számításai szerint a támogatásnak köszönhetően összesen 100-150 darab alternatív üzemanyaggal hajtott autóbuszt vásárolhatnak idén a hazai közlekedési társaságok.