A nagy érdeklődésre való tekintettel szeptemberben szombatonként újra közlekedik a tavasszal már kísérleti jelleggel elindított nosztalgiajárat a Széll Kálmán tér és a Szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum között. Az eredetileg GA 96-00 rendszámmal rendelkező jármű sokáig a múzeumban állt egy szóló kivitelű Ikarus 556-os társaságában. A BKV azonban a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál levizsgáztatta, amely ennek köszönhetően utasszállításra alkalmas minősítést szerzett. Forgalomba állítása előtt több hazai buszos fesztivál, valamint autómentes nap vendégszereplője volt, azonban utasokat nem szállíthatott közúton.
Az Ikarus 180-as csuklós autóbusz prototípusát az 1961-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatták be, igaz, az itt kiállított kocsi – megfelelő hajtáslánc hiányában – még nem volt üzemképes. A sorozatgyártás megkezdése után az Ikarus 180-asból és szóló párjából, az Ikarus 556-os típusokból évente ezres nagyságrendben gyártott a legendás magyar autóbuszgyártó. Nem véletlen, hogy a vállalat ötvenezredik autóbusza is egy Ikarus 180-as volt.A 40 ülőhelyes busz érdekessége, hogy hátul egy eredeti állapotában megőrzött, ülőkalauznak beépített ülés található. A BKV elődje, a FAÜ 1964 és 1967 között 127 darabot vásárolt a típusból a budapesti utasforgalom ugrásszerű növekedése miatt. 1969-ben, egy évvel a BKV megalakulása után megszüntették a kalauz helyét a járműveken a férőhely kihasználtság ugyanis 49,3 százalékkal növekedett 1968-hoz képest. Két évvel később a BKV 248 darab Ikarus 180-ast állítok forgalomba, melyek a korábbi beszerzésűekhez hasonlóak 180 lóerős motorokkal és ASTRA 5+1 sebességes váltókkal készültek.
A modell különböző változatait exportálták a szovjet, kelet-német, román, bolgár, sőt egyiptomi, iraki, tunéziai, lengyel és mongol városokba is. Magyarországon a csuklós 180-as jellegzetesen budapesti kocsi lett, vidéki városokba alig kerültek ezekből a járművekből. Gyártását 1974-ben fejezték be, helyüket a jelenleg is közlekedő Ikarus 280-asok vették át.
A jármű tavasszal már szállított utasokat a szentendrei múzeum és a Széll Kálmán tér között. Szeptemberi részletes menetrendjéről, valamint a viteldíjakról ezen a linken tájékozódhat.