A londoni „black cab” nem elsősorban arról nevezetes, hogy mennyire kényelmes, még akkor sem, ha olyan jelképnek számít, mint New York-ban a sárga taxi. A fekete FX4-ek mellett természetesen másmilyen taxikat is igénybe lehet venni. Ezeket viszont előre kell telefonon leegyeztetni névvel és telefonszámmal. „A black cab-et” viszont bárhol, bármikor le lehet inteni – amennyiben nem foglalt – és már pöröghet is a számláló. Nem kényelmesebbek, mint a személyautók, csak tágasabbak, a sofőr pedig egy elkülönített kalitkában ül, így fizikailag védettebb.” – jegyezte meg Aranyi Diána, a brit fővárosban élő magyar az LTI-k kapcsán.
A tervek szerint öt munkanapos gyártási rend szerint, naponta legalább 10 jármű gördül le a gyártósorról. A összeszerelés újraindításának köszönhetően 66 új munkahely jött létre LTC Coventry-i üzemében. A Geely ugyanakkor nemcsak az új járművek összeszerelését, hanem a korábban értékesített példányok szervizelését is végzi a jövőben. A meglévő üzem mellett, ahol többek között nemcsak fekete, hanem mangán-bronz fényezésű TX4-es modellek is készülnek, akár egy új üzemegység is épülhet Coventryben.Újraindul a londoni taxik gyártása
LTI FX4
Kínaiak segítségével indul újra a londoni taxik gyártása. A legendásnak számító járművekből egyelőre az arabok vesznek több százat.
A kínai autógyártó konszern, a Geely szerdán bejelentette, hogy mintegy 11 millió fontért megvásárolta a London Taxi Company-t (LTI) és ünnepélyesen újraindította a brit főváros utcaképéhez tartozó típus gyártását. A TX4-esek összeszerelése hat hónappal ezelőtt állt le, köszönhetően annak, hogy az LTI a csőd szélére került.
A típust formavilágát a korábban gyártott Austin FX4-es ihlette, azonban műszaki tartalmát tekintve jelentős eltérés van a két modell között. Egy dologban azonban biztosan megegyeznek, a szigorú angol szabályozás miatt ugyanis a járművek kardánalagútja nem lóghat az utastérbe, valamint fordulókörül nem lehet több mint 7,62 méter.
Nem mindenki ilyen bizakodó a kínai beruházó bejelentésével kapcsolatban. Egyes elemzők úgy vélik, hogy a Geely idővel Kínába viheti a gyártást, mivel ott lényegesebben olcsóbb lehet a járművek összeszerelése. Az LTI vezetői azonban nem félnek, szerintük a londoni taxi annyira angol, hogy nem készülhet máshol.
Az LTI jelenleg egy izmos megrendelés teljesítésén dolgozik, ugyanis Szaud-Arábia és az Egyesült Arab Emírségek összesen kétezer taxit rendelt. Összehasonlításképpen: az elmúlt hatvan évben összesen 130 ezer ilyen fekete LTI készült. Mi lesz az arab megrendelések leszállítása után? London polgármestere, Boris Johnson úgy nyilatkozott, hogy elképzelhetőnek tartja a jövőben a céggel való együttműködést. A 12 millió főt számláló metropolisz azonban olyan taxikat látna a jövőben szívesen, melyek rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátással rendelkeznek.