Az új autóbuszt a szegedi városháza előtt, sajtótájékoztató keretében mutatták be. A sajtó képviselőinek a gyártó Ikarus-Škoda konzorcium képviseletében Nádas Levente gyártási üzletfejlesztési igazgató mutatta be a járművet. Ezt követően az újságírók dr. Botka László, Szeged Megyei Jogú Város polgármesterének vezetésével felszállhattak az új Ikarus-Škoda Tr187-es típusú trolibuszra. A sajtótájékoztatót követően a szegediek a Széchenyi téren délután négyig tekinthették meg a kiállított járművet.
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 darab új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus-Škoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Škoda Electric a. s. A Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött, az elektromos berendezések beszerelése pedig július végén fejeződött be.
Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Škoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A jármű teljes hosszában alacsonypadlós, 18.75 méter hosszú, 2,55 méter széles és 124 utast szállítására alkalmas, utastere és vezetőfülkéje pedig klimatizált.A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár hét kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.
A járműnek először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusbizonyítványt az ősz folyamán. Várhatóan december végén utazhatnak majd rajta a szegediek, amikorra a tervek szerint két újabb jármű is a városba érkezik. A flotta többi járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.