Az MAN latin-amerikai leányvállalata gigantikus megrendelést kapott, a brazil kormány ugyanis mintegy 5200 kamiont vásárolt a német konszerntől. A brazil Mezőgazdaság Fejlesztési Minisztérium 1747 darab kamionra adott le megrendelést, míg az Oktatásügyi Minisztérium 2603 busz beszerzésről döntött. Ezt a mennyiséget a hadsereg fejelte meg további 860 darab járművel, így augusztusban összejött az összesen 5210 járműből álló megrendelés-állomány. Ez az MAN latin-amerikai leányvállalatának a valaha volt legnagyobb értékű szerződése.
Az állami oldalról érkező gigantikus megrendelés azért is meglepő, mert az elmúlt negyedévben főként a magánszektor mozgatta a brazil haszonjármű-piacot. Ebből azért a Volkswagen kamionokat is gyártó MAN is megérezhetett valamicskét, hiszen a szállítmányozással foglalkozó vállalat, a Gabardo Transporters 100 darab nehéz-tehergépjárműre adott le megrendelést.
Kétségtelen, hogy az európai szemmel bőségesnek tekinthető megrendelések túlnyomó része továbbra is az állami szektor felől érkezik. A járműveket az úgynevezett Növekedésösztönző Program keretében (PAC) szerzik be a brazil állami tulajdonban lévő vállalatok. A konténerekkel vagy tartályokkal szerelt kamionokat elsősorban ivóvíz szállítására, útépítésre, valamint egyéb építőipari feladatok ellátására használják majd. Az új teherautókat 2014 áprilisáig kell leszállítania az MAN konszernnek Brazília északi, északkeleti, közép-nyugati és dél-nyugati megyéiben. A 2603 darab autóbuszt a Volkswagen gyártja majd, és a járművek túlnyomó része iskolabuszként közlekedik jövőre Sao Pauóban.
Az MAN a legújabb 19.420, 25.420 és 26.420 típusú nehézkategóriás teherautókkal teljesíti a gigantikus megrendelést. A járművek automata váltóval és legalább 420 lóerős motorokkal készülnek majd. Az első példányokat a Fenatran-kiállításon mutatják be Sao Paulóban október végén. A Volkswagen tulajdonában lévő MAN egy brazil és egy mexikói gyárat üzemeltet Dél-Amerikában.