A cseh cég egy jól bevált kasztnihoz, a lengyel gyártmányú Solaris Urbino 12-eshez nyúlt saját elektromos buszok kifejlesztésekor. A munkálatok során a Škoda lényegében csak a hajtásláncban érvényesítette saját elképzeléseit, ezért az utastér belső elrendezése és a jármű külső megjelenése a sorozatgyártásban készülő Urbino színvonalát tükrözi. A plzeňi vállalat jól ismeri ezt a típust, ugyanis gyakran kérik ezt a modellt trolibuszként Škoda hajtáslánccal a külföldi megrendelők.
A tizenkét méteres járművel először a prágai Mobilitási Héten találkozhatott a nagyközönség a Vencel téren szeptemberben. A cseh gyártó a trolibuszok, hidrogénnel hajtott járművek, valamint hibrid buszok után döntött a zéró emissziós jármű kifejlesztése mellett. A nagyteljesítményű akkumulátorokkal szerelt, szóló autóbusz motorjának teljesítménye 160 kilowatt, a jármű hatótávolsága pedig 150 kilométer. A jövőre elkészülő második változat azonban egy feltöltéssel mindössze csak 30 kilométert tud majd megtenni. Ennek az az oka, hogy a típust elsősorban a gyorstöltőkkel szerelt vonalakon tervezik forgalomba állítani.
A csehek a második verzió esetében nem álltak meg a hajtáslánc kifejlesztésénél, ugyanis jelenleg is dolgoznak azon, hogy megfelelő töltőinfrastruktúrát tervezzenek a jármű üzemeltetéséhez. Ennek érdekében a gyorstöltőket kínáló svájci ABB-vel léptek partnerségre, melynek már jól bevált eszközei vannak az elektromos buszok infrastruktúrájának kiépítésére.A Škoda az elektromos buszok kifejlesztésére eddig több tízmillió cseh koronát fordított. Az új járművektől elsősorban azt várják, hogy a nyugati-európai, valamint a kelet-közép-európai piacokon az eddig értékesített trolibuszokhoz képest is jelentős sikereket érnek el. A társaság első elektromos autóbusza várhatóan Plzeňben áll forgalomba.
Bár Csehországban biztosan nagyon örülnek annak, hogy a Škoda elkészítette az első elektromos buszát, kérdés, hogyan fogadja majd a kocsiszekrényt szállító hírt a Solaris? A lengyel cég szintén jelentős összegeket fordít arra, hogy használható elektromos buszokat kínáljon ügyfelei részére. Bár baráti alapon minden elképzelhető, így akár az is, hogy idővel a lengyelek a Škoda hajtásláncát használják fel az elektromos Urbinók gyártásához.