A fejlesztés során olyan komplex rendszert vezettek be, amely valós idejű adatokra építkezve biztosítja a regionális és országos autóbuszjáratok irányítását és az utasok tájékoztatását.
A projekt első szakaszában számítógépszervereket, fedélzeti számítógépeket és kijelzőket, állomási utastájékoztató monitorokat és interaktív információs terminálokat helyeztek el a pályaudvarokon. A munkálatok során 550 autóbuszba szereltek GPS-t. Az informatikai rendszer az így kapott adatok alapján követi a járműveket és veti össze haladásukat a hivatalos menetrenddel. A pontos helyzetre vonatkozó információk alkalmasak arra, hogy előre lehessen jelezni a járatok esetleges késését, és ha szükséges, akkor a diszpécser be tudjon avatkozni.
Az informatikai rendszer automatikusan vezérli az utastájékoztató eszközöket ? az állomásokon kihelyezett monitorokat, információs terminálokat, a buszok kijelzőjét -, melyeken a közlekedésre vonatkozó információk is megjelennek. Ugyanezeket az adatokat érhetik el az utasok a világhálón és mobiltelefonon keresztül is.
Új utastájékoztató monitorok és interaktív információs terminálok működnek a bácsalmási, bajai, kalocsai, kecskeméti, kiskunfélegyházai, kiskunhalasi, kisteleki autóbusz-állomásokon. A projekt keretében 45 újabb busz elejére és hátuljára került az útirányt megjelenítő kijelző.
A munkálatok tavaly augusztusban kezdődtek, a megbízott kivitelező, a Delta Systems a teljes 350 millió forintos összköltségből 284 millió forintot uniós támogatásból fedezett
Forrás: MTI