A típus kifejlesztésénél az oroszok a Daimler segítségét kérték, ennek köszönhető, hogy többek között a kabin, a motor és a hátsó tengely is a Mercedestől származik. Ugyanakkor a 5490-es hatvan százalékban hazai beszállítóktól tartalmazó alkatrészeket tartalmaz, ezt az arányt pedig a Kamaz tovább növelné a jövőben. Az 5490-est legelőször 2011-ben láthatta a nagyközönség a moszkvai haszonjármű kiállításon. Az akkor bemutatott két prototípus egyike még a Mercedes Axor vezetőfülkéjével készült, a másikat pedig a dél-koreai DMEC gyártotta.
A kamion önsúlya 7.9 tonna vonóereje pedig 44 tonna. A jármű 440 lóerős Kamaz 740.75-ös motorral, vagy Mercedes OM 457LA erőforrással készülhet. Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékek pedig az oroszországi Knorr-Bremse-től érkeznek. Az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), illetve a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP. Az oroszok persze az elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztést (ECAS) sem felejtették ki a járműből.



