Röviden – Ford Transit Connect | |
---|---|
Mi ez? |
A Ford két raklapot elnyelő áruszállítója |
Mit tud? | Nagy, széles, hosszú tárgyakat eljuttatni A-ból B-be |
Mibe kerül? | 4,5 millió a kecsegtető alapár, de 5-6 millió között szóródnak a használható verziók |
Kinek jó? | Olyan vállalkozóknak, akik maguk ülnek a volán mögé, vagy személyautós kényelemmel kényeztetnék a profitot termelő beosztottakat |
Új srác a brigádban
Természetesen a tervezés fő szempontja a funkció maradt, ezt bizonyítják a magasra helyezett lámpatestek, amelyek így kevésbé sérülékenyek egy apró ütközés, koccanás esetén. Említésre érdemes részlet még a kocsi hátsó ajtaján található plecsni, ami a márkajelzések mellett hirdeti büszkén, hogy a 2014-es Év Haszonjárműve kitüntető cím birtokosa az új Transit Connect.
Nem rossz eredmény, főképp, hogy a Transit család másik tagja, a Custom 2013-ra már elhozta a díjat, tehát a Fordnak sikerült duplázni. Egy higgadt, számadatok alapján választó vállalkozót viszont nem hatnak meg holmi csillogó elismerések, ők a tényekben hisznek, ezért most átrágjuk magunkat a raktér legfontosabb jellemzőin.
A dobozos, duplakabinos dobozos áruszállító és üvegezett oldalfalú karosszériaváltozatokban megrendelhető Transit Connect rakterének teljes kapacitása rövid tengelytáv esetén 2,9, a hosszabb kivitelnél pedig 3,6 köbméter a válaszfalig. Tisztes értékek, viszont nem mindegy, hogy cement, vagy faforgács foglalja a teret, ezért a teherbírásra is nagy súlyt fektettek a Fordnál, a Connect kerek egy tonnányi portékát bír el.
A munkatérben forradalmi újításokat nehéz elérni, természetesen 180 fokig nyílnak az ajtók, és derék- és vállmagasságban állnak rendelkezésre csomagrögzítő pontok, valamint elfér két szabványos méretű Euro raklap. Ezeket az L2 hosszabb tengelytávú kialakítása miatt akár az oldalajtón is rakodhatjuk, ám a Connect igazi trükkje mégsem ebben rejlik.
Praktikus megoldások
Hanem a macskaajtóban! Bár ők rakodónyílás-rendszernek nevezik, a jobb oldali ülés ledöntésével elővarázsolható, zsanérral ellátott ajtóra tökéletesen illik ez a becenév. Hosszú csövek, deszkák szállítása válik így elérhetővé, egészen 3,4 méterig a hosszú, 3 méterig a rövidebb változat esetén. Bár három biztonsági övet találunk, trojkában csak kebelbarátok számára javallott az utazás, hiszen a középső ülőhely keskeny, ráadásul a lábteret teljesen elfoglalja a váltókulissza műanyag tornya.
Sokkal hasznosabb száműzni a harmadik utast, és a bal oldali háttámlát ledöntve élvezni a munkaasztal, vagy az ülőlap alatt található rekesz praktikumát. A Transit Connect természetesen teljesíti a kötelező gyakorlatokat, a fejtérben hosszú polc került kialakításra, a menetlevelet a műszerfal feletti tárolóba gyűrhetjük, a mobil pedig mehet a szélvédő alatti árokba, ott legalább úgy sem éri el senki.
Olcsó, strapabíró belső, vagy melóst kényeztető komfort? A Fordnál nem tudtak dönteni, ezért az arany középúton indultak el. Nem érezzük úgy, mintha egy tejfölös dobozban ülnénk, masszív benyomást kelt a beltér, a padló könnyen mosható borítást kapott, festett elemek, díszítések híján valószínűleg a dolgos napok sem rontanak majd sokat az összképen. Hogy mégis jóleső érzéssel induljon a brigád a munkaterületre, a sofőrnek ülésfűtés, kollégájának pedig az USB-n keresztül lejátszható zenék jelentenek motivációt.
Adatlap
Ford Transit Connect
Motor | 1560 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 95 LE |
Nyomaték | 230 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 14,7 sec |
Végsebesség | 160 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5 l / 100 km |
De nem csak az ülésfűtés csábít a volán mögé, a kétszemélyes padnál sokkal igényesebben kidolgozott, hátat megfelelően tartó vezetőülés is könnyű teherré változtatja a vezetést. A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható, a váltó kellően közel, tényleg ez a VIP részleg, főleg, ha a hatszemélyes verzió hátsó ülőhelyeivel vetjük össze. Nyilván ez nem a személyszállításra kihegyezett Turneo, de a hátsó pad tényleg rövid utakra alkalmazható szükségmegoldás.
Nincs semmilyen kapaszkodó, az ajtók burkolata egyszerű farostlap, nyithatatlanok az ablakok, ilyen környezetben egy óra alatt komolyat esik a munkamorál. Bezzeg a sofőr személyautós kényelmet élvez, és nem csak az ülés miatt. A vezetés nem jelent terhet egy tizenkét órás műszak után sem, a két részre osztott tükrök jó szolgálatot tesznek, az elektromos szervóval ellátott kormány leheletnyi erővel jár, a parkolást tolatóradar segíti, ráadásul a jármű feladatához mérten sikerült átültetni a Ford típusaira jellemző határozott, stabil úttartást.
Személyautókat idéző kényelem
A kamu rakomány terhe alatt 140-150 km/órás tempónál sem pattogott, és az elöl-hátul méretes tárcsafékeknek köszönhetően a lassítással sem akadt gond. Gyorsításkor szintén jól vizsgázott a Transit Connect, az 1,0 literes, 100 lóerős háromhengeres EcoBoost tisztességgel helytállt, és 170 Nm nyomatékával nem maradt le vészesen az 1,6 literes dízel mögött.
A gázolajos 75-95-115 lóerős teljesítményszintekkel érhető el, és alacsonyabb fogyasztása, illetve 1500-as fordulattól rendelkezésre álló 220-270 Nm nyomatéka miatt (felára ellenére) várhatóan ez lesz a népszerűbb választás. A motorokhoz öt- illetve hatfokozatú kézi sebességváltó társítható, egyedüli kivétel a kínálat csúcsát képviselő 1,6 literes 150 lovas benzines, ehhez a méregzsákhoz már hatsebességes automata dukál.
Mindkét blokk esetén meglepően jól sikerült a hangszigetelés, a háromhengeres morgása, és a dízel kotyogása is csak kisautókat idéző tompa morajként jut el az utastérbe. A kategóriára jellemző, raktér felől érkező zörgő zajokat szintén sikerült kellő mértékben kiszorítani, legalábbis hátrafelé zárt háromszemélyes, dobozos kivitel esetén.
Modell | B/D | LE/kW | Lökettérf. | Váltó | Vegyes fogyasztás | Bruttó ár |
---|---|---|---|---|---|---|
Ford Transit Connect 1.0 EcoBoost | B | 100/74 | 1.0 | Kézi 6 fokozatú | 5,6 l/100 km | 4 711 700 Ft |
Ford Transit Connect 1.6 EcoBoost | B | 150/110 | 1.6 | Automata 6 fokozatú | 7,7 l/100 km | Nem forgalmazzák |
Ford Transit Connect 1.6 TDCi (FE csomag*) | D | 75/55 | 1.6 | Kézi 5 fokozatú | 4,4 l/100 km | 4 570 730 Ft |
Ford Transit Connect 1.6 TDCi | B | 95/70 | 1.6 | Kézi 5 fokozatú |
4,8 l/100 km | 5 105 400 Ft |
Ford Transit Connect 1.6 TDCi | D | 115/85 | 1.6 | Kézi 6 fokozatú | 4,8 l/100 km | 5 562 600 Ft |
* Fuel Economy csomag: Auto-Start-Stop, Active Hűtőrács, Intelligens Regeneratív Töltés
Nehéz a Transit Connecten fogást találni, mivel egy lassan változó kategóriában tör babérokra. Jelenleg nincs hasonlóan friss ellenlábas áruszállító, így a legnagyobb kérdés az ár. Mennyit kér a Ford az alacsony sebességnél sofőr helyett fékező Active City Stop rendszertért, a segélyhívásra is képes SYNC beszédfelismerőért, vagy a dupla utasülésért? A legcsupaszabb verzió 4 570 730 forintba kerül 75 lóerős dízelmotorral, de Economy szinten nincs más választás, aki nagyobb motort szeretne, tovább kell lépni Ambiente, vagy Trend felszereltségi szintre, ami már 5-6 millió között szóródó árakat eredményez.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|