A svéd gyártó idén ősszel dobja piacra az Eco-roll rendszert, mely kiszámolja, hogy a kamion a gravitációt kihasználva mikor gurulhat üresben a lejtőn. A fejlesztés két olyan lehetőséget kínál fel a sofőrnek, melyek a lejtőn haladáskor járulnak hozzá az alacsonyabb fogyasztáshoz. Ez pedig az üresben, alapjáraton gurulás vagy a motorfék használatával történő közlekedés üzemanyag-befecskendezés nélkül.

A két megoldás közötti választás nem annyira egyértelmű, mint amilyennek első látásra tűnik. A megfelelő döntés érdekében a Scania Active Prediction rendszere végzi el az automatikus számításokat. Amennyiben az eszköz az Eco-roll és így a mozgási energia használatát választja, akkor a cél, hogy legalább tíz másodpercen keresztül üresben guruljon a jármű, ugyanis az ennél rövidebb idő kevésbé hasznos a fogyasztás szempontjából. Ugyanakkor a sebesség sem lehet annyira magas, hogy a motorfék aktivizálódjon, mert ez negatív hatással lenne az üzemanyag-megtakarításra.

Attól függően, hogy a járművezető milyen üzemmódot választ, a tehergépkocsi számtalan stratégia közül választhat annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb gázolajat égesse el, vagy a legmagasabb átlagsebességet érje el. Azokban az országokban, ahol a domborzati térkép rendelkezésre áll, a Scania Eco-roll a hosszú távú fuvarozásra készülő járművekben az alapfelszereltség részét képezi, amennyiben az autót kétpedálos Scania Opticruise-zal, Active Predictionnel és Euro 6 motorral vásárolja meg az üzemeltető.

A Scania Active Prediction rendszere kielemzi, hogy az emelkedőből még mennyi van hátra, így a Scania motorok már alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nagy nyomatékát kihasználva kerüli el a felesleges sebességváltásokat. Az új eszköz az ez év őszétől megrendelt, Opticruise-zal és Active Predition rendszerrel szerelt járművekben lesz megtalálható és a Scania szerint használatával akár 2 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető.