A Goodyear múlt héten mutatta be tehergépjárművek számára gyártott két új termékcsaládját, a Kmax és a Fuelmax gumiabroncsokat. Az új abroncsok kapcsán a gyártó magasabb futásteljesítményt, valamint alacsonyabb gördülési ellenállást ígér. A gumik felhasználási terület szerint egyaránt alkalmasak regionális vagy országúti fuvarozásra.
Teszt laborban és élesben
A Goodyear nem dob piacra terméket anélkül, hogy előbb ne tesztelné laboratóriumi körülmények között, illetve éles helyzetekben a flották üzemeltetőivel együttműködve. Az új Kmax-termékcsalád tesztelésében többek között a Transports Berthaud működött közre, melynek legalább 118 kamionja van. A fuvarozási vállalat járművei Lyon, Strasbourg, Bordeux és a Párizs közelében fekvő Rungis közt – jobbára menetrendszerűen közlekedve – évente összesen mintegy 12 millió kilométert tesznek meg.
A Kmax abroncsoknál a fejlesztés célja a futásteljesítmény növelése volt, de nem a többi mutató, mint például az üzemanyag-hatékonyság vagy a húzóerő rovására. Ugyanezt az elvet követve a Goodyear Fuelmax-termékcsalád azokat az üzemeltetőket célozza meg, akik jó futásteljesítmény mellett optimális üzemanyag-fogyasztásra törekszenek.
Minden tengelyre
A szériába kormányzott tengelyre, húzó tengelyre és pótkocsihoz gyártott abroncsok tartoznak. A Goodyear korábbi abroncsaihoz képest a Kmax futásteljesítménye akár 35 százalékkal is jobb lehet, ráadásul a hajtott tengelyre tervezett gumiabroncsok megnövelt húzóerejüknek és a téli időjárás követelményeinek való megfelelésüknek köszönhetően egész évben használhatók. A gyártó tájékoztatása szerint az új abroncsok közel 100 ezer kilométerrel nagyobb futásteljesítményre képesek elődeiknél.
A Fuelmax széria az összes közúton használt Goodyear abroncs közül a legjobb gördülési ellenállási mutatóval rendelkezik, és kiegyensúlyozott általános teljesítményt mutat. Az ebbe a termékcsaládba ugyancsak a kormányzott tengelyre, hajtott tengelyre és pótkocsihoz gyártott abroncsok tartoznak. Akár 10 százalékkal javított gördülési ellenállásuknak köszönhetően jelentősen csökkenhet a szén-dioxid kibocsátás, miközben a kiemelkedően sokoldalú, javított húzóerejű abroncsok futásteljesítménye akár 15 százalékkal magasabb lehet a korábbinál. A Goodyear szerint a Fuelmax abroncsokkal legalább 1400 liter üzemanyag spórolás érhető el a korábbi termékekhez képest.
Az új teherpapucsokkal ez év őszétől találkozhatunk a márkakereskedésekben, ugyanakkor a gyártó ígérete szerint jövőre újabb gumiabroncstípusokkal bővülhet a kínálat.