A tenderkiírás szerint az autóbuszok befogadóképessége nem lehet kisebb 33 főnél, maximális szélességük pedig nem haladhatja meg 2,55 métert. A midibuszok hosszúságát 9,5 méterben, magasságát pedig 3,5 méterben maximalizálja a BKK. A Budai Vár szempontjából fontos kiírás lehet továbbá, hogy a beszerzendő új autóbuszok maximális össztömege nem haladhatja meg a 16 tonnát. A győztes ajánlattevőnek az autóbuszok leszállítása mellett gondoskodnia kell a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítéséről, a járművek helyszíni próbaüzeméről, a kezelőszemélyzet betanításáról, valamint az előírt engedélyek beszerzéséről.
A közbeszerzési eljárás a fentiek mellett további előírásokat fogalmaz meg a garanciára vonatkozólag. Eszerint a karosszéria elemeire vonatkozóan a korrózió elleni jótállás időtartama 10 év, míg az erőátvitelre, illetve az energiatároló egységre vonatkozó jótállás 8 év. A infrastrukturálisára, illetve az azokhoz tartozó tartalék alkatrészekre egységesen 2 évet követel meg a BKK. Az elektromos midibuszok beszerzéséről szóló szerződést jövő év első felében írhatja alá a főváros és a győztes pályázó.
A BKK szeptember végén már kiírt egy tendert 16 darab midibusz beszerzésére, melyeket ugyancsak az I. kerülettel közösen helyeztek volna forgalomba. Az ősszel meghirdetett kiírás azonban még dízelüzemű Euro 6-os motorral rendelkező autóbuszokra szólt. Ezzel kapcsolatban megkerestük a BKK-t, viszont kérdésünkre egyelőre nem érkezett válasz.
Forrás: Vezess.hu