Lengyel gyártmányú járművek állhatnak forgalomba Budapesten, miután a Solaris nyerte el a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) használt midibuszok beszerzésére kiírt közbeszerzési tenderét, adta hírül a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebook-oldalán. A három jármű már megérkezett a BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltatóhoz (VJSZ), ahol januárban kezdik el a honosításukat. A buszok megkapják az égszínkék fényezést, a zárt vezetőfülkét, az utastájékoztató FUTÁR-rendszer fedélzeti egységét, továbbá a jegyérvényesítőket.

A BKV által vásárolt Solaris Urbino 10-esek korábban a délkelet-franciaországi Antibes-ben közlekedtek az Envibus színeiben. A kétajtós midibuszokat 2006-ban állította forgalomba a francia közlekedési szolgáltató és a közelmúltban selejtezte le őket. A buszok várhatóan tavasztól állhatnak forgalomba a 157-es busz vonalán, amelyet meghosszabbítanak Solymár, Kerekhegy felé.

A tíz méter hosszú Urbinókat 2002 óta gyártja bolechowói üzem. Bemutatása óta az Urbino típuscsalád többi tagjához hasonlóan külső-belső frissítésen esett át. A 10 méter hosszú modellt kettő és három ajtós változatban kínálja a lengyel gyártó, ám mindkét esetben csak a középső ajtó kétszárnyú. A midibuszban kiviteltől függően 16-24 ülőhely, valamint 81-92 állóhely található.

Franciaországból vett midibuszokat a BKV 1
Franciaországból vett midibuszokat a BKV 7 A modellből eddig számos már európai ország, köztük Csehország, Olaszország, Franciaország és Németország vásárolt. Az Urbino 10-ből 2011-ig több mint 300 talált gazdára magán- és állami közlekedési vállalatoknál. A BKV-nak már van Solaris típusú busza, a fővárosi tömegközlekedési vállalatnál ugyanis 2006 óta közlekednek tizenkét méter hosszú Urbino autóbuszok.

Forrás: MTI – Vezess