Tavaly decemberben a Syndicat des transports d’Île-de-France (STIF) vezetősége úgy határozott, hogy 50 százalékkal csökkenti Párizsban közlekedő új generációs járművek részecske-kibocsátását. A fenti célkitűzés megvalósítását kétéves periódusban képzeli el a társaság és legkésőbb 2016 közepére szeretnék elérni az előirányzott csökkentést.  
A STIF a környezetszennyezés csökkentése érdekében felkérte az állami tulajdonban lévő Régie Autonome des Transports Parisiens-t(RATP), hogy vegye figyelembe ezt a törekvést az új autóbuszok beszerzésénél. A francia főváros utcáin ennek köszönhetően a jövőben több földgázzal hajtott busz jelenhet meg.

A távolabbi jövőre vonatkozó elképzelések szerint 2020-2025-re a francia fővárosban közlekedő autóbuszoknak teljes egészében CNG, biometán, vagy elektromos hajtásúaknak kell lenniük. Az STIF autóbuszcsere programjába a jelenleg is üzemelő, Párizs környéki CNG-töltőállomásokat is bevonna.

Ugyan a közlekedésszervező cég törekvése rendkívül dicséretes, azonban a rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a teljes nitrogén-dixid kibocsátásból a helyi autóbuszok mindössze 5 százalékért, a főváros vonzáskörzetében közlekedő járművek pedig 8 százalékért felelősek. Ettől függetlenül a tízmilliós metropolisz időről-időre belefullad a szmogba, mely elsősorban a dízelmotoros autók nagy számának köszönhető.