Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a szervizcsapat tagjaival együtt komoly erőfeszítéseket tett a probléma megoldása érdekében, ám azt csak részben sikerült orvosolni. A pihenőnap előtt nagy kérdés volt, hogy folytatják-e a kísérletezést, ám az esti csapatmegbeszélésen megszületett a döntés: mivel a mauritániai dűnéken nincs jelentősége a végsebességnek, újabb változtatások helyett inkább a teljes átvizsgálásnak szentelik a szünnapot.
„Alaposan kiértékeltük a helyzetet és arra a következtetésre jutottunk, hogy a végsebességgel kapcsolatos rejtélyes jelenség okait itt nem tudjuk felderíteni” – mondta a kamionos kategóriában jelenleg a 3. pozíciót elfoglaló együttes főszerelője, Ács László. „Úgy döntöttünk, hogy mivel a hátralevő szakaszokat Mauritániában futjuk, ahol a dűnék miatt a végsebesség nem annyira fontos, a pihenőnapon inkább az egyéb teendőkre összpontosítunk. A homokban a motorerő számít, ami adott, szerencsére eddig a megbízhatóság is tökéletes, ezért úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi feltételekkel is versenyképesek lehetünk a folytatásban. Elvégeztük a teljes szervizt, átnéztünk mindent, így a délutáni órákban arra is jut némi időnk, hogy kifújjuk magunkat a legnehezebb napok előtt.„
Ma a mezőny határátlépéssel kezd: Nyugat-Szaharából érkeznek Mauritániába, ahol Boulanouarból rajtol majd el a 174 kilométer hosszú, Chamiban záruló hatodik szelektív szakasz. Az idei Africa Eco Race-en a kamionos kategóriában a csehek Tatra-menője, a korábbi kétszeres győztes Tomás Tomecek áll az élen, az MAN-es portugál Elisabete Jacinto és a Qualisport triója előtt.Az autósoknál az eddigi öt futamot sorra nyerő, a múltban két Dakar-győzelmet is jegyző Jean Louis Schlesser áll az élen az Opel Dakar Team párosát, Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót megelőzve, míg a motorosoknál a Hondával versenyző francia Michael Pisano vezet öt szelektív szakasz után.