A mauritániai Akjoujt környékén bonyolított, az eddigi legnehezebbnek bizonyuló nyolcadik szelektív szakaszt a Scania-trió a kamionos kategória legjobb idejével teljesítette, eredményük ráadásul az autósokkal közös értékelésben is a harmadik helyre elegendő. A parádés sikert ráadásul az egyik legnehezebb távon érte a Qualisport, a versenyzőknek ugyanis egy 337 kilométeres hurokszakaszt kellett teljesíteniük, mely nehézségében az emberpróbáló Atar-Atar táv Dakar-menet megfelelője.
A Kovács-Czeglédi-Ács trió 5 óra 37 perc 7 másodperces idejével a leggyorsabb kamionnak bizonyult. A korábban szokatlanul lomha Scania most szinte falta a dűnéket. A kalocsai trió eredménye az autós-kamionos összesítésben is elegendő a harmadik helyre, mivel gyorsabbnak bizonyultak például az abszolút értékelést vezető, az utóbbi öt évben az autós kategória küzdelmeit rendre megnyerő Jean Louis Schlessernél is.
„A verseny eddigi részében kínzott bennünket a végsebességgel kapcsolatos probléma, de mindvégig bíztunk abban, hogy itt, a dűnéken a Scania ereje kedvező lesz számunkra. Tudtuk, hogy ez a szakasz brutális lesz, az is volt, de szerencsére bejött a számításunk. Tomecekkel, a kategóriában élen álló Tatrával nagyot csatáztunk, hol ők követtek bennünket, hol mi őket, de a vége nekünk sikerült jobban” – mondta Kovács Miklós, a Scania V8 pilótája.
Tegnap végre magára talált a csapat 1100 lóerős Scaniája
Tegnap végre magára talált a csapat 1100 lóerős Scaniája
Fotó megosztása:
Tegnap végre magára talált a csapat 1100 lóerős Scaniája
Igaz, a mienknek szüksége volt némi szerencsére is: legfőbb vetélytársuknak, az MAN-es Elisabete Jacintónak meggyűlt a baja a homoktengerrel. A pilótanő sok időt veszített navigációs gondok és az ásás miatt, így a kalocsai trió nemcsak ledolgozta 55 perces hátrányát, de meg is előzte a portugál egységet a kamionos kategória összetettjében. A Scania így második helyre lépett elő, Jacintót 4 perccel előzik meg, ugyanakkor csökkent a hátrány Tomecekhez képest is, akitől az előző napi 2 óra 47 perc helyett már csak 1 óra 49 perccel vannak lemaradva.
Csak a kamionok vonatkozásában hozott fényes sikert az Akjoujt-hurok, ugyanis a viadal eddigi részében rendre vitézkedő, szinte minden szakaszt az élmezőnyben záró Opel-páros, Szalay Balázs és Bunkoczi László motorhiba miatt kénytelen volt félbeszakítani a szakaszt. A különítmény szervizcsapata az Opel Mokka megjavításán munkálkodik, így a páros – dacolva a várhatóan jelentős időbüntetéssel – megpróbálkozik a kilencedik szelektív szakasz teljesítésével.
Az autósoknál egyébként a korábban is villantó Jean Antoine Sabatier bizonyult a leggyorsabbnak, maga mögé utasítva a Volkswagen Bogár buggy-val versenyző belga Stephane Henrard-t. Schlesser a botlás ellenére is vezet az összesítésben, előnye 1 óra 10 perc legfőbb üldözőjével, az Overdrive Toyota Hiluxszal versenyző Jacky Loomansszal szemben. A mai napon, a várakozások szerint a mostanihoz hasonló nehézségű, 289 kilométer hosszú szelektívet Akjoujt és Toueila között futja a január 11-én, a szenegáli Rózsaszín-tó partján záruló összecsapás mezőnye.