Egy csapat veterán sofőr, valamint a svéd Scania Motorklub tagjai már az utolsó simításokat végzik a legendás Scania-Vabis teherautón. Az 1939-ben gyártott járművet hazájában csak „buldognak” nevezik, legfőképpen sajátos homlokfali kialakítása miatt. A teherautó alváza, fakarosszériája és alumínium vezetőfülkéje már átesett a renoválási munkálatokon, mindemellett a renováló csapat a műszaki berendezéseket is lecserélte. A teherautó felújítása során még a motort is újjá varázsolták.
A Scania-Vabis modellt a cég első, 120 lóerős dízelmotorjával gyártották. A most felújított példányt sokáig sörszállító teherautóként használták Svédország déli részén. A második tulajdonos a ’60-as évek közepéig közlekedett vele, majd végleg félreállította. A Scania évekkel ezelőtt megvásárolta a ritkaságnak számító oldtimert, majd nekilátott a felújításnak, mely mindennel együtt legalább hat évet vett igénybe.
A buldogon még a tél folyamán elvégzik a felújítás befejező munkálatait, ezt követően pedig megkapja a végleges, korhű fényezést. „Nagyon várom már azt a pillanatot, amikor végre megmutathatjuk azt a modellt a nagyközönségnek, mely tulajdonképpen megalapozta a két vállalat sikeres együttműködését” – mondta Robert Bengtsson, a Scania Múzeum igazgatója (lásd az első képen).
A Scania-Vabis teherautókat 1911 és 1968 között gyártották. A közös gyártmányú és fejlesztésű járművekből speciális feladatot ellátó példányokat is értékesítettek, ilyenek voltak többek között a sörszállító teherautók, vagy a postabuszok. A Vabis márkanév 1968-ban szűnt meg, mivel a gyártó a logója miatt vitába keveredett a Mercedes-Benzcel. A vita alapját az jelentette, hogy a Scania-Vabis kerékpár-pedálos ismertetője jegye könnyen összetéveszthető volt a Mercedes-Benz háromágú csillagával. Végül a Scania a griffmadár mellett döntött és elbúcsúzott a Vabis márkanévtől.