Lassan két éve, hogy az MAN bemutatta izgalmas prototípusát, a Metropolist. A müncheni székhelyű gyártó a TGS modell 6×2/4 hajtásképletű változatára építette meg saját hibrid kamionját. A kísérleti jelleggel legyártott jármű alapvetően hibrid, melyben a főszerep egy 203 kilowatt (276 lóerő) teljesítményű villanymotoré. Ezt egy kétfokozatú automata sebességváltó egészíti ki. A teherautó fülkéje alatt elhelyezett 105 kilowattóra kapacitású lítiumion akkumulátorok normál hálózatról tölthetőek. Ennek köszönhetően a Metropolis városban helyileg nulla károsanyag-kibocsátással és a dízel kukásautókhoz képest elenyésző zajszinttel dolgozhat.

Az akkumulátorok jelentős tömege miatt azonban egyelőre nem sikerült annyi akkumulátort telepíteni a járműre, amennyit ez az alkalmazási forma bizonyos esetekben megkövetelhet, a teherautó töltési ideje pedig viszonylag hosszú, ami csökkenti a rendelkezésre állási időt. Ezért a hatótávolság kellő kibővítése érdekében a német gyártó egy Volkswagen személyautókból származó, háromliteres, V6-os, 204 lóerős TDI dízelmotorral is felszerelte a Metropolist.

Ez az erőforrás szükség esetén egy generátor segítségével akár töltheti is az akkumulátorokat. A számítások alapján egyébként a jármű akár napi nyolc órán keresztül is dolgozhat tisztán elektromos meghajtással, így a dízelmotoros hatótávnövelésre csak ritkán lehet szükség. Összességében az MAN Metropolis hatvan százalékkal is csökkentheti a környezet széndioxid-terhelését egy hagyományos dízel hulladékgyűjtő teherautóhoz képest.

A dízelmotor csak az elektromos hajtás kiegészítésére szolgál

A dízelmotor csak az elektromos hajtás kiegészítésére szolgál

A dízelmotor csak az elektromos hajtás kiegészítésére szolgál

Az MAN elektromos energiával hajtott kukásautóját eCarTec Award 2012 díjjal jutalmazták Münchenben. A járművet egy éve tesztelik, próbaüzeme várhatóan ez év közepén jár le. Az MAN ezt követően dönthet a típus sorozatgyártásáról.

Forrás: MAN