December végén két darab, tizenkét méter hosszú Solaris Urbinót vásárolt a kelet-németországi Weiden városában működő üzemeltető, a Wies Faszinatour. A magántársaság korábban már vásárolt ilyen típusú autóbuszokat, melyeket a cseh-német hatához közel fekvő kisváros vonzáskörzetében állított forgalomba.

Nincs tehát semmi meglepő abban, hogy az üzemeltető Lengyelországban készülő autóbuszokkal oldotta meg flottájának fiatalítását. A járművek első ránézésre nem sok mindenben különböznek a társaság többi járművétől azonban az alacsonypadlós, kétajtós, helyközi kialakítású autóbuszok padlója a szokásostól eltérő burkolattal rendelkezik, mindamellett a járművek kipufogógáz-kivezetését sem a hagyományos módon oldották meg.

A két új autóbuszt még tavaly december végén átadta a Solaris a weideni közlekedési társaságnak

Az új járművek utastere teljes mértékben légkondicionált

Az új járművek utastere teljes mértékben légkondicionált

Tetőre szerelt kémény
A fehér fényezésű Solaris Urbinókat az új fejlesztésű DAF MX-11 motorokkal gyártották. Az álló elrendezésű, hathengeres, közvetlen befecskendezéses erőforrások 290 lóerős (201 kW) teljesítményre képesek. A holland gyártmányú motorok teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi kibocsátási normákat, így mindössze 0,4 grammnyi nitrogén-oxidot, valamint 0,01 szálló port bocsátanak ki ki egy kilowattórára vetítve. Ezeket az értékeket az Euro 6-os motoroknál alkalmazott kipufogógáz-visszavezetéssel, valamint a kipufogógáz-utókezeléssel éri el a jármű. A lengyel gyártó az autóbuszokat Voith gyártmányú, hatsebességes automata váltókkal szerelte. A nemrég átadott Solarisok sajátossága, hogy a szokványostól eltérő módon a kipufogó nem a karosszéria aljára, hanem a tetőre került.

A képen jól látszik a tetőkipufogó, valamint a tolatókamera

A képen jól látszik a tetőkipufogó, valamint a tolatókamera

Kávézós utastér

A légkondicionálóval és tolatókamerával felszerelt Solaris Urbino 12-esek utasterét különleges módon alakították ki. A belső térben 33 ülőhely áll az utasok rendelkezésére, illetve a második ajtónál található peron részen további két lehajtható ülést helyeztek el. A megrendelői igénynek megfelelően az utastér kialakítása úgynevezett „kávézós” stílusban készült.Ez azt jelenti, hogy a csúszásmentesített, szürke, műanyag padló helyett elegáns, sötétbarna laminált lécekkel burkolták le a padlót, az oldalfalak borításához pedig nyugalmat árasztó zöld farostlemezeket használtak fel.

Az utastérben a kék, a barna, és a zöld szín dominál

Az utastérben a kék, a barna, és a zöld szín dominál

A kávézós utastéri hangulat fokozásához nagy mértékben hozzájárul a szintén zöldre festett plafon, valamint az egyébként ennél a típusnál hagyományosnak számító fémes színű kapaszkodók. Igaz, ebből a kávéházi hangulatból elvesznek valamicskét az ajtókon található ívelt sárga kapaszkodók. Viszont a kékes árnyalatú üléskárpit jól harmonizál a belső színvilággal.

A két új jármű egyikét Kurt Seggewiss, Wieden polgármestere és Jens Ludwigkeit, a Solaris németországi forgalmazójának képviselője is kipróbálta. Utóbbi egyébkét két helyes kutyát is ajándékozott a Wies családnak (Wies Faszinatour). Na persze nem igaizaiakat, hanem csak a Solaris kabalaállatának számító zöld tacskókat.

Forrás: Solaris Bus&Coach