Haszonjárműveket tuningolni a legelvetemültebb dolgok közé tartozik. A német ABT azonban nem ismer tabut, bármihez hozzányúl, amin a Volkswagen emblémáját látja. 

Igazuk is van, hiszen a technológia jelentős része csereszabatos a személyautókkal. Így aztán nem okoz gondot a 180 lóerős csúcsdízel teljesítményének és forgatónyomatékának (400 Nm) a tízszázalékos megemelése: 200 lóerővel és 440 Nm – mindezt nem egyszerű chipcserével éri el az ABT, hanem vadonatúj motorvezérlő elektronikát (ECU) fejlesztettek ki a blokkhoz. 
Aki benzin üzemben szereti a kisbuszát, annak is jó híreink vannak: a 2.0 TSI a teljesítménykúra után 204 helyett 240 lóerőt ad le. 
Melós, izomtrikóban 1
Melós, izomtrikóban 9
Haszonjárműnél persze nem feltétlenül ragaszkodik mindenki a brutális teljesítményhez, és ezt az ABT is tudja: a Volkswagen Transporter kínálatában szereplő 84, illetve 102 lóerős alap dízelekhez is kínálnak teljesítménynövelő készletet, bár a fejlődés mértékéről nincsenek információink. 
A T5 becsületes futóműtuningot is kaphat: első lépésben keményebbre cserélhetők a rugók, de akár a teljes futóművet is sportosra hangolja az ABT, ha valakinek ez az óhaja. 
Tuningmunka nem lehet teljes az optikai kiegészítők nélkül. Első és hátsó kötény, hátsó légterelő, küszöbtoldatok, új hűtőmaszk és nappali világítás szerepel a csomagban, amelyet a hosszú és rövid tengelytávú kivitelhez egyaránt elkészítettek. 
Transporter-történetük végére frappáns csattanót fabrikált az ABT: a rozsdamentes acél kipufogórendszer négy végcsőbe torkollik, hadd szóljon az a dízel!
Melós, izomtrikóban 10