A gyártók közül a Scania mutatta be elsőként működőképes formában az Euro 6-os környezetvédelmi normákat teljesítő erőforrásokat. A motorok sorozatgyártásának megkezdése előtt egy évvel Németországban, Svédországban és Svájcban néhány kiemelt fuvarozónak lehetősége nyílt napi munkájában kipróbálni az új technológiát. A tesztidőszak alatt ezek a kamionok összesen 26 millió kilométert tettek meg, ami ugyanannyi, mintha 650 alkalommal kerülték volna meg a Földet.

A teherautók egyikét 2010 decemberében a Scania Transport Laboratory, azaz a svéd gyártó saját fuvarozási vállalata állította forgalomba. A jármű feladata a Scania svédországi (Södertälje) és holland (Zwolle) gyártóegységei közötti áru- és alkatrészforgalom lebonyolítása volt. Az 1,1 millió kilométert futott teherautó átlagfogyasztása 27,93 liter volt 100 kilométerenként. A teljes üzemeltetési költség 67%-át tette ki az üzemanyag-költség, 1,3 %-át az AdBlue- és 2,3 %-át a javítási, karbantartási költségek. A javítási költségek valamivel magasabbak voltak a megszokottnál, de ez várható is volt.

A kamiont most egy időre kivonták a forgalomból, ugyanis a motort és az utókezelő rendszert is kiszerelték további vizsgálatok céljaira. Az erőforrás minden egyes részegységét gondosan megvizsgálják, beleértve a motorblokkot, a dugattyúkat és a szelepeket is. A Scania első generációs Euro 6 motorcsaládjának sorozatgyártása 2012 februárjában kezdődött meg, az első részletes kiértékeléseket egy évvel később, 2013 tavaszán tette meg a svéd vállalat.