Hiába, szezonja van a kukásautóknak, hiszen nemrég számoltunk be arról, hogy a főváros CNG-vel hajtott hulladékgyűjtő teherautókat állít forgalomba. Most viszont arról adhatunk hírt, hogy ezentúl sűrített biogázzal (CBG) hatja kukásautóinak egy rését a Berlini Köztisztasági Vállalat (BSR). A vállalat ráadásul a 150 darab Mercedes-Benz Econic hajtásához használt üzemanyagot saját üzemében állítja elő.

A járműveket a Mercedes által gyártott OM 906 LAG típusú erőforrásokkal, valamint automata Allison váltóval szerelték, mely hozzájárul ahhoz, hogy a CBG motor maximális teljesítményt nyújtson. A szintén az Allisontól származó nyomatékváltó pedig kiegyenlíti a gázos motoroknál tipikus lassabb reakcióidőt, megtöbbszörözi a motor nyomatékát a jármű indításakor és finoman továbbítja az erőt a hajtott kerekekhez.

A BSR 2013 nyarán nyitotta meg első biogáz üzemét Spandau-Ruhlebenben, melyet egy a környezettudatosság jegyében indított projekt keretében építettek fel. A kezdeményezés egyedülállónak számít Németországban, nemrégiben pedig megnyerte az „Egy Kiváló Hely az Ötletek Földjén” elnevezésű versenyt.  Az új hulladékhasznosító üzem a várakozások szerint évente közel 60 000 tonna szerves hulladékot dolgoz fel, melyet a nemrégiben átalakított kukásautók gyűjtenek össze az úgynevezett Bigout konténerekből.

A biogáz előállítása oly módon történik, hogy a hulladékok üzembe érkezést követően a bio-hulladékban jelenlévő mikroorganizmusok a lebontható anyagok erjedése során biogázt termelnek. Ezt a gázt dolgozzák aztán fel természetes biogázzá (bio-metánnak is nevezik), majd továbbítják a BSR állomásokra Marzahn, Prenzlauer Berg és Wilmersdorf településekre, ahol a hulladékgyűjtő járműveik tankolhatnak.

Azzal, hogy a dízel üzemanyagot természetes biogázra váltja fel, a BSR éves szinten mintegy 2.5 millió liter dízelüzemanyagot spórol meg, 6,2 tonnával csökkenti a széndioxid kibocsátást, illetve a nitrogén-oxid, kén és egyéb részecskék kibocsátását is. Azáltal, hogy inkább a biológiai hulladék újrahasznosításával jutnak tisztább égésű üzemanyaghoz, semmint élelmezési célra is termelt növényekből, a BSR fenntartható megközelítést alkalmaz flottája tankolására.