A járműveket a Mercedes által gyártott OM 906 LAG típusú erőforrásokkal, valamint automata Allison váltóval szerelték, mely hozzájárul ahhoz, hogy a CBG motor maximális teljesítményt nyújtson. A szintén az Allisontól származó nyomatékváltó pedig kiegyenlíti a gázos motoroknál tipikus lassabb reakcióidőt, megtöbbszörözi a motor nyomatékát a jármű indításakor és finoman továbbítja az erőt a hajtott kerekekhez.
A biogáz előállítása oly módon történik, hogy a hulladékok üzembe érkezést követően a bio-hulladékban jelenlévő mikroorganizmusok a lebontható anyagok erjedése során biogázt termelnek. Ezt a gázt dolgozzák aztán fel természetes biogázzá (bio-metánnak is nevezik), majd továbbítják a BSR állomásokra Marzahn, Prenzlauer Berg és Wilmersdorf településekre, ahol a hulladékgyűjtő járműveik tankolhatnak.
Azzal, hogy a dízel üzemanyagot természetes biogázra váltja fel, a BSR éves szinten mintegy 2.5 millió liter dízelüzemanyagot spórol meg, 6,2 tonnával csökkenti a széndioxid kibocsátást, illetve a nitrogén-oxid, kén és egyéb részecskék kibocsátását is. Azáltal, hogy inkább a biológiai hulladék újrahasznosításával jutnak tisztább égésű üzemanyaghoz, semmint élelmezési célra is termelt növényekből, a BSR fenntartható megközelítést alkalmaz flottája tankolására.